2012 Fiscal Year Final Research Report
Evaluation Methods for Educational Improving using Logs of LMS
Project/Area Number |
22500889
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
|
Research Institution | Kyushu University |
Principal Investigator |
INOUE Hitoshi 九州大学, 情報基盤研究開発センター, 准教授 (70232551)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
SUMIYA Takahiro 広島大学, 情報メディア教育研究センター, 准教授 (90231381)
TAGAWA Takahiro 九州大学, 情報基盤研究開発センター, 助教 (70304764)
KOJIMA Kentaro 九州大学, 高等教育開発推進センター, 助教 (20525456)
FUJIMURA Naomi 九州大学, 芸術工学研究院, 教授 (40117239)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
YAMAKAWA Osamu 福井県立大学, 学術教養センター, 教授 (90230325)
YASUTAKE Koichi 広島大学, 社会科学研究科, 講師 (80263664)
|
Project Period (FY) |
2010 – 2012
|
Keywords | カリキュラム / 教授法開発 / 教育評価 / 可視化システム |
Research Abstract |
We have measured difficulties of quiz on CMS or LMS and abilities of students by estimating Item Characteristic Curves of questions in tests using IRT (Item Response Theory). Refining tests by the above result, we have improved the discriminations of questions.
|
Research Products
(4 results)