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2013 Fiscal Year Final Research Report

Kyoto Brand Marketing Strategy in cooperation with tourism, commerce, and traditional crafts industry.

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 22530451
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKyoto University

Principal Investigator

WAKABAYASHI Yasunaga  京都大学, 経営学研究科, 教授 (70240447)

Project Period (FY) 2010-04-01 – 2014-03-31
Keywords地域ブランド / マーケティング / 地域商業 / 伝統産業 / 観光 / まちづくり
Research Abstract

Creation of a regional brand is to be regarded socially constitutive as well as corporate brand. At the same time, the regional brands control subject is ambiguous different from the corporate brand. Stakeholders are a number of local brands.And in that it was recommended to model the regional brands that are based on this.
On the basis of such a model, I was examined: An ambivalent relationship in tourism; Dual nature of the Kyoto commercial; Advocacy and denial of tradition; Innovation of union members participation of local Co-op; Strengthening Self-Identity Through Social Media.
It should be noted, I am working a compiled towards the book publishing (unpublished).

  • Research Products

    (10 results)

All 2013 2012 2011 2010

All Journal Article (4 results) Presentation (4 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 生協をとりまく経済環境とニーズに対応できる柔構造組織づくり2013

    • Author(s)
      若林靖永
    • Journal Title

      生活協同組合研究

      Volume: 446 Pages: 5-14

  • [Journal Article] メディアとマーケティングの共犯関係2012

    • Author(s)
      若林靖永
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル(社団法人日本マーケティング協会)

      Volume: 123号

  • [Journal Article] Destination branding, managing uncertainties in the MENA region : the cases of Dubai and Tunisia2012

    • Author(s)
      Trimeche, O.; Trimeche, M.; Wakabayashi, Y.
    • Journal Title

      African Journal of Business and Economic Research

      Volume: Vol.7; No.1/2 Pages: 25-47

  • [Journal Article] 小売業における従業員満足が顧客満足に及ぼす影響 - 食品スーパーマーケット・チェーンを対象にした実証分析 -2011

    • Author(s)
      徐彬如・若林靖永
    • Journal Title

      流通(日本流通学会)

      Volume: 28号

  • [Presentation] 震災復興、中山間地活性化を支援するマーケティング2012

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      日本流通学会第26回全国大会
    • Place of Presentation
      名城大学
    • Year and Date
      2012-11-10
  • [Presentation] 生協におけるプライベート・ブランド開発の構造的変化2012

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      商品開発・管理学会第19回全国大会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Year and Date
      2012-10-27
  • [Presentation] きもの小売マーケティングの現状と課題2011

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      日本流通学会第25回全国大会
    • Place of Presentation
      大阪商業大学
    • Year and Date
      2011-11-13
  • [Presentation] 京都市商業ビジョンの意義と課題2010

    • Author(s)
      若林靖永
    • Organizer
      日本流通学会第24回全国大会
    • Place of Presentation
      日本大学
    • Year and Date
      2010-11-14
  • [Book] 流通動態と消費者の時代2013

    • Author(s)
      吉村純一・竹濱朝美編 (分担執筆,若林靖永)
    • Publisher
      白桃書房
  • [Book] 現代生協論の探求-新たなステップをめざして-2010

    • Author(s)
      現代生協論編集委員会編 (分担執筆,若林靖永)
    • Publisher
      コープ出版

URL: 

Published: 2015-07-16  

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