• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2012 Fiscal Year Final Research Report

A Study on Practice of Preschool Education Leading to Inquiry Learning and its Curriculum

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 22530874
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Educaion
Research InstitutionMiyagi Gakuin Women's University

Principal Investigator

SAIJO Hiroko (ISOBE Hiroko)  宮城学院女子大学, 学芸学部, 教授 (50289740)

Project Period (FY) 2010 – 2012
Keywords教育課程 / 保育 / 臨床 / 学び / 質的研究
Research Abstract

The curriculum theory in preschool education has been understood according to the curricula and educational methods for school education. But, the practice of preschool education is carried out by a method through children’s living activities mainly consi

  • Research Products

    (5 results)

All 2012 2011 2010

All Journal Article (2 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] 子どもの元気を再考する-「子どもらしさ」というイメージの中で-2012

    • Author(s)
      磯部裕子
    • Journal Title

      幼児の教育

      Volume: 第111巻 第2号 Pages: 17-20

  • [Journal Article] 保育内容としての給食の再考2012

    • Author(s)
      磯部裕子
    • Journal Title

      現代と保育

      Volume: 84号 Pages: 30-41

  • [Book] 保育・教育課程の基礎理論, 子どもの心によりそう保育・教育課程論2012

    • Author(s)
      磯部裕子, 鈴木昌世・佐藤哲也編
    • Total Pages
      7-19
    • Publisher
      福村出版
  • [Book] 保育におけるカリキュラムの転換, 池田稔研究論集編集委員会『教育人間科学の探求』(共著)2011

    • Author(s)
      磯部裕子
    • Total Pages
      182-195
    • Publisher
      学文社
  • [Book] 幼・保・小の接続期カリキュラムの課題, 仙台市教育委員会『スタートカリキュラムのすべて』2010

    • Author(s)
      磯部裕子, 木村吉彦監修
    • Total Pages
      154-159

URL: 

Published: 2014-08-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi