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2011 Fiscal Year Final Research Report

toward a reinterpretation of marketing theory : studies of NPO and a concept of relationship

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 22653050
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionUniversity of Marketing and Distribution Sciences

Principal Investigator

ISHII Junzo  流通科学大学, 商学部, 教授 (50093498)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) FUJITA Takeshi  山口大学, 経済学部, 准教授 (50311816)
TAKAMURO Hiroshi  流通科学大学, 総合政策学部, 教授 (30368592)
MYOJIN Mie  中村学園大学, 流通科学部, 講師 (60461480)
MIZUKOSHI Kosuke  首都大学東京, 社会科学研究科, 准教授 (60404951)
YOKOYAMA Narimasa  流通科学大学, 総合政策学部, 准教授 (70461126)
Project Period (FY) 2010 – 2011
Keywords非営利組織 / 関係性
Research Abstract

This research reconstructed the concept of relationship on nonprofit marketing, and aimed at the reform of the marketing theory itself on the other hand. In marketing study, nonprofit marketing has no theoretical positioning, but nonprofit marketing has important meaning for marketing study. This research discussed(1) the concept of relationship is important, because of(2) the impossibility of a definition of nonprofit, and(3) a stakeholder's diversity.

  • Research Products

    (12 results)

All 2012 2011

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (6 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] 想定される市場像の妥当性に関する一考察-グリーン・コンシューマー概念を手がかりに-2012

    • Author(s)
      明神実枝
    • Journal Title

      流通科学研究

      Volume: 11(2) Pages: 39-48

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 医療サービス認識と顧客満足の関係についての実証研究2011

    • Author(s)
      横山斉理・高室裕史・水越康介
    • Journal Title

      首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻Research Paper Series

      Volume: No.87 Pages: 1-19

  • [Journal Article] 顧客とともに行なう営利事業と社会貢献活動2011

    • Author(s)
      明神実枝・清水信年
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 第122号 Pages: 99-111

  • [Presentation] マーケティング研究における社会貢献活動の捉え方に関する再検討2011

    • Author(s)
      明神実枝・清水信年
    • Organizer
      日本商業学会関西大会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学
    • Year and Date
      2011-06-18
  • [Presentation] 病院のマーケティング-内部市場における関係性の構築とコミュニケーションの可能性-2011

    • Author(s)
      高室裕史
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
  • [Presentation] 地域観光組織のマーケティング2011

    • Author(s)
      藤田健
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
  • [Presentation] 環境のマーケティング2011

    • Author(s)
      明神実枝
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
  • [Presentation] 商店街のマーケティング2011

    • Author(s)
      横山斉理
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
  • [Presentation] 公共・非営利組織マーケティングの理論的再解釈2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
  • [Book] マーケティング思考の可能性2012

    • Author(s)
      石井淳藏
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      岩波書店
  • [Book] 新訳事業の定義-戦略計画策定の出発点2012

    • Author(s)
      石井淳蔵
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      碩学舎
  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      有斐閣

URL: 

Published: 2013-07-31  

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