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2012 Fiscal Year Final Research Report

A study of the Coexistence of Globalized Consumer Culture andLocal Culture

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 22730414
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Sociology
Research InstitutionRikkyo University

Principal Investigator

HIROSE Tsuyoshi  立教大学, 社会情報教育研究センター, 助教 (20571235)

Project Period (FY) 2010 – 2012
Keywords消費 / 消費文化 / 消費社会論 / グローバル化 / グローバリゼーション / ローカル文化 / 社会調査 / ナショナリズム
Research Abstract

The purposes of this project are to explore the sociological deliberation and to conduct quantitative analysis of phenomena that globalized consumer culture and 'Wafu' (Nippon-style) consumer culture with local Japanese cultural background are both existed in Japan.As for the data, this project has conducted a survey research to a large sample in the Tokyo metropolitan area to scale national identity, and also did quantitative analysis of the correlation between the national identity scales and social stratification.

  • Research Products

    (13 results)

All 2013 2012 2011 2010

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (9 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 消費にまつわる階層地位変数の効果2013

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Journal Title

      経済社会学会年報

      Volume: 35

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 和を好む人びと--和風消費嗜好再考2011

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Journal Title

      経済社会学会年報

      Volume: 33 Pages: 68-71

  • [Presentation] 公開学術フォーラム「ポスト・グローバル消費社会の動態分析--脱物質主義化を中心として2012

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Organizer
      第1回 立教大学グローバル消費文化研究会
    • Place of Presentation
      池袋ステーションコンファレンス
    • Year and Date
      2012-11-23
  • [Presentation] 若者の「消費離れ」をめぐる計量的アプローチ2012

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Organizer
      日本行動計量学会第40回大会
    • Place of Presentation
      新潟県立大学
    • Year and Date
      2012-09-11
  • [Presentation] 社会階層と消費--消費意識の階層格差2012

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Organizer
      経済社会学会第48回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2012-09-01
  • [Presentation] 誰が、どのような『消費離れ』をしているのか--『多様化する消費生活に関する調査』を通して2011

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Organizer
      第84回日本社会学会大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2011-09-17
  • [Presentation] Features of the E-Learning Course for Social Survey and Introductory Statistics in Rikkyo University2010

    • Author(s)
      Yusuke KANAZAWA, TANAKA, U., HIROSE, T, and YAMAGUCHI, K.
    • Organizer
      The10th China-Japan Symposium onStatistics
    • Place of Presentation
      西南大学、中国
    • Year and Date
      2010-10-16
  • [Presentation] e-learningによる統計教育の実践と統計教育の質保証2010

    • Author(s)
      金澤悠介・片山琴絵・廣瀬毅士・山口和範
    • Organizer
      日本行動計量学会第38回大会
    • Place of Presentation
      埼玉大学
    • Year and Date
      2010-09-24
  • [Presentation] 和を好む人びと--伝統主義、文化資本、消費主義2010

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Organizer
      経済社会学会第46回大会
    • Place of Presentation
      日本大学
    • Year and Date
      2010-09-19
  • [Presentation] ローカル文化の知覚品質--和風嗜好の消費文化論2010

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Organizer
      2010年度統計関連学会連合大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-09-06
  • [Presentation] New E-Learning Course for Social Survey and Introductory Statistics2010

    • Author(s)
      Tsuyoshi HIROSE, KANAZAWA Y., ARAKAWA Y., KAGAWA M., MIZUHARA T. and YAMAGUCHI K.
    • Organizer
      International Conference on the Teaching of Statistics 8
    • Place of Presentation
      Cankarjev dom, Slovenia
    • Year and Date
      2010-07-15
  • [Book] 階層消費グローバル・コミュニケーション-キーワードで2013

    • Author(s)
      廣瀬毅士
    • Total Pages
      162-163
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
  • [Book] 社会調査のための統計データ分析2010

    • Author(s)
      廣瀬毅士・寺島拓幸
    • Total Pages
      1-33,195-236,253-262
    • Publisher
      オーム社

URL: 

Published: 2014-08-29  

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