• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

Products Report

通級指導教室の体験学習を通した「障害理解教育」の実践的研究

Research Project

Project/Area Number 22H04133
Research Category

Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists

Allocation TypeSingle-year Grants
Review Section 1190:Special needs education-related
Research Institution大和高田市立浮孔西小学校

Principal Investigator

Yasuzato Takeshi  大和高田市立浮孔西小学校, 公立小学校教諭

Project Period (FY) 2022-04-01 – 2023-03-31
  • Research Products

    (3 results)

All 2024 2023

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results,  Open Access: 2 results) Presentation (1 results)

  • [Journal Article] 小学校における障害理解教育に関する課題の実践的探求Ⅰ-通級指導の体験学習を中心とした障害理解教育の実践から-2024

    • Author(s)
      安里 健志
    • Journal Title

      障害理解研究(webジャーナル)

      Issue: J25 Pages: 1-15

    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 小・中学校における障害理解教育の課題に関する基礎的研究 -「障害理解-心のバリアフリーの理論と実践-」以降の研究から-2023

    • Author(s)
      安里 健志
    • Journal Title

      障害理解研究(webジャーナル)

      Issue: J24 Pages: 15-30

    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Presentation] 通級指導担当教員が実施する障害理解教育に関する実践的研究 ―通級指導教室の体験学習を取り入れて―2023

    • Author(s)
      安里 健志
    • Organizer
      日本障害理解学会

URL: 

Published: 2025-03-27   Modified: 2025-04-08  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi