• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2023 Fiscal Year Research-status Report

インターアクショナル・スキルを高める指導法

Research Project

Project/Area Number 22K00742
Research InstitutionJuntendo University

Principal Investigator

小野田 榮  順天堂大学, 国際教養学部, 教授 (00296328)

Project Period (FY) 2022-04-01 – 2025-03-31
KeywordsCLIL / インターアクショナル・スキル / クリティカル・シンキング・スキル / 話し言葉の流暢さ / 英語科指導法 / グループ・プロジェクト / 指導の4つの柱 / スピーキング・テスト
Outline of Annual Research Achievements

ここ2年間仕事の忙しさに加え心身の状態が悪く、文献研究しか行っていない。2024年度5月から本格的に研究を始める予定である。

Current Status of Research Progress
Current Status of Research Progress

4: Progress in research has been delayed.

Reason

ここ2年間仕事の忙しさに加え心身の状態が悪く、文献研究しか行っていない。2024年度5月から本格的に研究を始める予定である。

Strategy for Future Research Activity

英語科指導法の授業において、インターアクショナル・スキルとクリティカル・シンキング・スキル向上のためのグループ・プロジェクトを行い、データを集め、その結果を分析する予定である。

Causes of Carryover

最初の2年間、多忙を極め、心身の状態が悪く、科研の研究課題について考えたり、作業を進めたりできなかった。

  • Research Products

    (1 results)

All 2023

All Journal Article (1 results)

  • [Journal Article] Material Spot: Classroom tasks for learner assessment2023

    • Author(s)
      Sakae Onoda
    • Journal Title

      Folio

      Volume: 23 Pages: 1~17

URL: 

Published: 2024-12-25  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi