2014 Fiscal Year Final Research Report
Study of a curriculum of an information net to university students of teacher education and students of Japan and Korea
Project/Area Number |
23300095
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Library and information science/Humanistic social informatics
|
Research Institution | Aichi University of Education |
Principal Investigator |
EJIMA Tetsuro 愛知教育大学, 教育学部, 准教授 (10335078)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
TSUCHIYA Takeshi 愛知教育大学, 教育学部, 教授 (20273302)
SATO Hirokazu 愛知教育大学, 教育学部, 教授 (40196283)
YAMANE Mari 愛知教育大学, 教育学部, 教授 (20242894)
UEDA Takahito 愛知教育大学, 教育学部, 准教授 (90326421)
NOZAKI Hironari 愛知教育大学, 教育学部, 教授 (80275148)
UMEDA Kyoko 愛知教育大学, 教育学部, 准教授 (70345940)
SAITO Hitomi 愛知教育大学, 教育学部, 准教授 (00378233)
MAJIMA Kiyoko 愛知教育大学, 教育学部, 准教授 (10552896)
|
Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2015-03-31
|
Keywords | 教員養成 / 情報ネットワーク社会 / カリキュラム / 韓国 / 国際情報交換 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to demonstrate in Japan and Korea how teachers and parents can instruct their students in an ever-evolving, ever-changing information network society. This study particularly focuses on teacher trainee university students, who will be future educators and parents.
|
Free Research Field |
教育工学,メディア教育
|