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2013 Fiscal Year Final Research Report

Comparative Study of Consumer Brand and Channel Choice Behavior under Cross-media.

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 23330143
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKansai University

Principal Investigator

SUYAMA Keisuke  関西大学, 商学部, 教授 (40154629)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) SUZUKI Yuya  大阪産業大学, 経営学部, 准教授 (40382824)
KATO Tsukasa  大阪市立大学, 大学院・経営学研究科, 教授 (50161104)
GOTO Kozue  流通科学大学, 商学部, 准教授 (80461127)
KAWASE Masaya  長浜バイオ大学, バイオサイエンス学部, 教授 (90224782)
OTA Kenichiro  長崎県立大学, 経済学部, 講師 (40635512)
Project Period (FY) 2011-11-18 – 2014-03-31
Keywords東日本大震災 / 消費者 / ブランド / 流通チャネル / 小売店舗 / ナショナルブランド / プライベートブランド / 国際比較
Research Abstract

New lifestyle and the community commitment which are caused by the economic recession and East Japan great earthquake disaster, internet and SNS have changed not only the consumer's consciousness to food safety but also consumer's choice behavior of the brand, retail store, NB and PB. The manufacturer and the retailer are forced to adapt. In this study, we built "The consumer's brand and store choice model in four countries: Japan, UK, U.S. and China." And we verified our hypotheses quantitatively. As a result, we showed consumer's purchase behavior against the several food risk like BSE, radioactive materials, bird flu, and the like were different in four countries. And these differences depended on the several factors such as consumer, information media, product category, distribution, history, culture, society.

  • Research Products

    (23 results)

All 2014 2013 2012 2011

All Journal Article (13 results) (of which Peer Reviewed: 6 results) Presentation (8 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 省エネ・節電行動がもたらす企業価値上昇効果2014

    • Author(s)
      陶山計介
    • Journal Title

      日経広研所報

      Volume: 273巻 Pages: 2-9

  • [Journal Article] Retailer's Role in the Reconstruction of Areas Affected by the Great East Japan Earthquake : How can retailers make their social contribution coexist with their profit pursuit?2014

    • Author(s)
      Kato, Tsukasa
    • Journal Title

      Journal. Of Global Scholars of marketing Science

      Volume: 24-2 Pages: 189-205

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] アイデンティティ・クライスとしてのC00P ブランド2013

    • Author(s)
      加藤司
    • Journal Title

      生活協同組合研究

      Volume: vol.51 Pages: 32-41

  • [Journal Article] 三陸地域再建に向けた地域商業と地域ブランド形成の課題2013

    • Author(s)
      加藤司
    • Journal Title

      生活協同組合研究

      Volume: 444 Pages: 17-26

  • [Journal Article] Effect of Green Tea Extract on Copper Dynamics in Mouse Hair2013

    • Author(s)
      Kawase, Masaya et. Al
    • Journal Title

      Food Sci. Technol. Res

      Volume: vol.19 Pages: 123-125

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Non-Destructive Evaluation Method of Pharmaceutical Tablet by Terahertz-Time-Domain2013

    • Author(s)
      Kawase, Masaya et. Al
    • Journal Title

      Spectroscopy : Application to Sound-Alike Medicines, Infrared, Millimeter, Terahertz Waves

      Volume: vol.34 Pages: 566-571

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] ブランド・パーソナリティとリスク-リスク管理者の信頼に関する考察-2013

    • Author(s)
      後藤こず恵
    • Journal Title

      流通科学大学論集-流通・経営編-

      Volume: 第25巻第2号 Pages: 63-78

  • [Journal Article] ブランドのコミュニティ機能2012

    • Author(s)
      陶山計介
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 263号 Pages: 2-9

  • [Journal Article] 『買い物弱者』対策と事業の採算性2012

    • Author(s)
      加藤司(他1名)
    • Journal Title

      経営研究

      Volume: 第63巻第3号 Pages: 19-38

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 震災からの復興と地域ブランド2012

    • Author(s)
      加藤司
    • Journal Title

      生活協同組合研究

      Volume: vol.437 Pages: 13-21

  • [Journal Article] 平成22年度調剤報酬改定後における後発医薬品の使用状況と薬剤師の意識に関する調査2012

    • Author(s)
      川瀬雅也(他6名)
    • Journal Title

      ジェネリック研究

      Volume: vol.9 Pages: 13-19

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 地域商業の活性化とまちづくりの課題-買い物弱者問題に関連して-2011

    • Author(s)
      加藤司
    • Journal Title

      生活協同組合研究

      Volume: vol.431 Pages: 13-22

  • [Journal Article] New Structure Descriptor in Structure-Activity Relationship Study in the Suppression of the Aryl Hydrocarbon Receptor Transformation by Anthraquinones2011

    • Author(s)
      川瀬 雅也(他5名)
    • Journal Title

      Food Sci. Technol. Res

      Volume: vol.18 Pages: 173-176

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 巨大流通チェーンの食品PB戦略-PBとNBをめぐる新たな競争・提携2013

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      日本大学
    • Year and Date
      2013-12-14
  • [Presentation] ブランド・パワーシフト2013

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2013-11-10
  • [Presentation] 消費者のメディア選択行動における個人要因の影響について2013

    • Author(s)
      大田謙一郎
    • Organizer
      日本商業学会九州部会
    • Place of Presentation
      長崎県立大学
    • Year and Date
      2013-09-21
  • [Presentation] Online Brand Community in Japan : Empirical Analyses of e-Reader "Kobo" by Rakuten2012

    • Author(s)
      Hato, M. , Suyama, K., and et. Al
    • Organizer
      2012 ACP Academic Conference
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2012-12-19
  • [Presentation] Role of Retailers in the Reconstruction of Areas Damaged by Earthquakes2012

    • Author(s)
      Kato, Tsukasa
    • Organizer
      10Th SARD workshop "New Opportunity and Challenge for Asian Retail Development in the Next Decade"
    • Place of Presentation
      University of Marketing and Distribution Science
    • Year and Date
      2012-12-01
  • [Presentation] Product Involvement, Knowledge and Media Choice : Longitudinal Study of Disposal Diapers2012

    • Author(s)
      Ota, Kenichiro, Suyama, Keisuke., and et. Al
    • Organizer
      2012 Global Marketing Conference at Seoul
    • Place of Presentation
      The Coex Convention and Exhibition Center, Seoul, South Korea
    • Year and Date
      2012-07-20
  • [Presentation] 震災とブランド・コミュニティ-生協利用者の意識について-2012

    • Author(s)
      鈴木雄也・後藤こず恵・羽藤雅彦
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2012-06-16
  • [Presentation] 地域コミュニティの再生に果たす小売業の役割2012

    • Author(s)
      加藤司
    • Organizer
      日本商業学会関西部会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2012-06-16
  • [Book] イノベーションで創る持続可能社会2013

    • Author(s)
      加藤司, 他
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      中央経済社
  • [Book] 波佐見の挑戦-地域ブランドをめざしてー2011

    • Author(s)
      陶山計介, 他
    • Total Pages
      203
    • Publisher
      長崎新聞社

URL: 

Published: 2015-06-25  

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