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2013 Fiscal Year Final Research Report

The potential of the digital content market in Asia

Research Project

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Project/Area Number 23730363
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Business administration
Research InstitutionUniversity of Tsukuba

Principal Investigator

IKUINE Fumihiko  筑波大学, システム情報系, 准教授 (10377046)

Project Period (FY) 2011 – 2013
Keywordsコンテンツ / イノベーション / アジア / プラットフォーム / デジタル化 / 産業政策 / 地域集積
Research Abstract

The purpose of this research is to clarify positioning of Japan in the digital content markets of the Asia (South Korea, China, Taiwan, etc.). Based on the empirical research, we insist on that the company and market in Japan are weakening the power to make attractive digital contents. Therefore, in order to promote the business of the digital content in Asia, we must revitalize the power of making attractive digital content through improving the environment in which people create it.
In order to revitalize the power of making attractive digital content, we will reconsider the management and the policies. In reconsideration, we will have the point of view not biased to the economic value, and imagine bridging the inside and outside of boundaries (companies, industries, regions, and countries). Then we will design the policies which evokes individual creativity.

  • Research Products

    (18 results)

All 2014 2013 2012 2011

All Journal Article (13 results) (of which Peer Reviewed: 11 results) Presentation (3 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] Platform paradox2014

    • Author(s)
      Wada, T., Ichikohji, T., & Ikuine, F.
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 12 Pages: 251-263

    • DOI

      10.7880/abas.12.251

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Open source, a phenomenon of generation changes in software development : The case of Denshin 8 go2014

    • Author(s)
      Fujita, H., & Ikuine, F.
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 13 Pages: 1-15

    • DOI

      10.7880/abas.13.1

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Endless development is the best quality assurance : The case of "Hidemaru Mail"2013

    • Author(s)
      Ikuine, F., & Fujita, H.
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 12 Pages: 251-263

    • DOI

      10.7880/abas.12.251

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Free and open source are not necessary conditions of successful development : The case of "Hidemaru Mail"2013

    • Author(s)
      Fujita, H., & Ikuine, F.
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 12 Pages: 151-166

    • DOI

      10.7880/abas.12.151

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] デジタル化時代のイノベーション・パターン―ゲームソフト産業の事例から2012

    • Author(s)
      生稲史彦
    • Journal Title

      日経企業行動コンファランス (カンファレンスペーパー)

  • [Journal Article] The Evolution of the Home Video Game Software Industry in Japan : An Empirical Study on Factors in the Industry's Evolution2012

    • Author(s)
      Ikuine, F.
    • Journal Title

      Evolutionary and Institutional Economics Review

      Volume: 9(1) Pages: 37-50

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 開発生産性のディレンマの先にあるもの―産業レベル分析の限界と課題―2012

    • Author(s)
      生稲史彦
    • Journal Title

      一橋大学IIR サマースクール2012 (査読付きプロシーディング)

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 社会的な「学び」としてのイノベーション2012

    • Author(s)
      生稲史彦, 藤田英樹
    • Journal Title

      知識共創 (査読付きプロシーディング)

      Volume: 第2号 Pages: III3-1-III3-10

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 広告クリエイターはいかにしてインサイトを獲得するか2012

    • Author(s)
      水野誠, 生稲史彦
    • Journal Title

      知識共創 (査読付きプロシーディング)

      Volume: 第2号 Pages: IV4-1-IV4-6

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] イノベーションの組織論―組織化プロセスとしてのイノベーションの再定義―2011

    • Author(s)
      生稲史彦, 藤田英樹
    • Journal Title

      一橋大学IIR サマースクール2011 (査読付きプロシーディング)

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 消費者インサイトの獲得―あるクリエイティブ・エージェンシーの事例―2011

    • Author(s)
      水野誠, 生稲史彦
    • Journal Title

      赤門マネジメントレビュー (査読付き研究ノート)

      Volume: 10巻6号 Pages: 441-462

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] デジタル化がもたらすコンテンツ業界全体の転換に関する、生産・流通・消費の一貫研究―消費者の生産活動におけるインターネットの役割―2011

    • Author(s)
      生稲史彦, 勝又壮太郎、一小路武安、半澤誠司、和田剛明
    • Journal Title

      財団法人電気通信普及財団研究成果報告

      Volume: 09-01015 Pages: 66-76

  • [Journal Article] ソフトウェアの開発スタイルの進化―ネットワーク上の公式組織―2011

    • Author(s)
      生稲史彦, 藤田英樹
    • Journal Title

      赤門マネジメントレビュー

      Volume: 10巻4号 Pages: 271-310

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] The product development productivity dilemma : The case of the home video game2013

    • Author(s)
      Ikuine, F.
    • Organizer
      the 2013 Academy of Management Annual Meeting
    • Place of Presentation
      Orland, USA (paper accepted for presentation)
    • Year and Date
      20130809-13
  • [Presentation] 開発生産性のディレンマ2013

    • Author(s)
      生稲史彦
    • Organizer
      組織学会研究発表大会
    • Place of Presentation
      専修大学 (単独発表) (高宮賞受賞者セッション:査読なし)
    • Year and Date
      2013-06-16
  • [Presentation] 消費者インサイトをいかに獲得するか―あるクリエイティブ・エージェンシーの取材に基づく考察2011

    • Author(s)
      水野誠, 生稲史彦
    • Organizer
      商業学会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学 (報告要旨 pp.166-167, 査読有り)
    • Year and Date
      2011-05-29
  • [Book] 変貌するコンテンツ産業―創造性と多様性の模索2013

    • Author(s)
      河島伸子, 生稲史彦編
    • Total Pages
      1-16, 125-151
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
  • [Book] 開発生産性のディレンマ―デジタル化時代のイノベーション・パターン―2012

    • Author(s)
      生稲史彦
    • Publisher
      有斐閣

URL: 

Published: 2015-06-25  

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