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2012 Fiscal Year Final Research Report

Empirical Analysis on the Influence of Pricing on Consumer's Reference Price

Research Project

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Project/Area Number 23730409
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionSenshu University

Principal Investigator

OKUSE Yoshiyuki  専修大学, 商学部, 教授 (30312440)

Project Period (FY) 2011 – 2012
Keywords消費者行動 / 参照価格 / マーケティング / 市場調査 / 商学 / 価格設定
Research Abstract

In this research project, it was attempted to arrange various reference price concepts which were referred in existent pricing researches. Also, a questionnaire survey was conducted to clarify which of reference prices were used by consumers.

  • Research Products

    (9 results)

All 2012 2011 Other

All Journal Article (1 results) Presentation (5 results) Book (1 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] 価格を決めない価格戦略-「ペイ・ワット・ユー・ウォント」方式に関する考察-2012

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第126号 Pages: 20-36

  • [Presentation] 解釈レベル理論と消費者行動の国際比較2012

    • Author(s)
      阿部周造、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第44回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2012-06-03
  • [Presentation] ポイントの送客効果-二段階ブランド選択モデルによる分析-2011

    • Author(s)
      守口剛、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール
    • Year and Date
      2011-12-03
  • [Presentation] 二段階ブランド選択モデルによるポイントの送客効果の分析2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会ポイント・マーケティング研究部会
    • Place of Presentation
      カルチュア・コンビニエンス・クラブ本社
    • Year and Date
      2011-11-24
  • [Presentation] 計量モデルにおける参照価格の操作化に関する考察2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第89回全国研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2011-06-19
  • [Presentation] 参照価格関連概念に関するレビュー2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 消費者行動の学際的研究部会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-06-03
  • [Book] 経済・経営・商学のための実践的データ分析入門2012

    • Author(s)
      奥瀬喜之、久保山哲二
    • Total Pages
      1-10, 15-24, 32-44, 53-65, 69-82, 89-99, 109-116, 118-125
    • Publisher
      講談社
  • [Remarks] 公開シンポジウム報告 阿部周造、奥瀬喜之(2012)「解釈レベル、長期志向、不確実性回避の国際比較」早稲田大学消費者行動研究所公開シンポジウム「解釈レベル理論を用いた消費者行動研究~国際比較を中心として~」2012年 9 月 29 日 早稲田大学

  • [Remarks] 奥瀬喜之(2011)「消費者行動を考慮した価格設定のすすめ」神奈川新聞 2011 年7月5日 第6面

URL: 

Published: 2014-09-25  

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