2014 Fiscal Year Final Research Report
A Study on Dialogue between Standardization and Diversity in Education Policy
Project/Area Number |
24330238
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Sociology of education
|
Research Institution | Hijiyama University (2013-2014) The Open University of Japan (2012) |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
TASAKI Noritomo 九州女子大学, 共通教育機構, 教授 (10091224)
FUJII Yasushi 松山大学, 経営学部, 教授 (80148783)
JIN Longzhe 神奈川県立保健福祉大学, 保健福祉学部, 教授 (20274029)
SASAKI Tsukasa 山口大学, 教育学部, 教授 (30263651)
WATANABE Aya 国立教育政策研究所, 高等教育研究部, 総括研究官 (60449105)
下村 智子 三重大学, 高等教育創造開発センター, 准教授 (80557984)
URABE Masashi 広島市立大学, 国際学部, 准教授 (30452600)
SATO Hitoshi 福岡大学, 人文学部, 准教授 (30432701)
OKUDA Hisaharu 広島大学, 国際企画連携グループ, 研究員 (30535373)
潘 建秀 大阪大学, 人間科学研究科, 准教授 (70570141)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
ISHIDA Kenichi 長崎純心大学, 人文学部, 教授 (50284138)
|
Research Collaborator |
大野 亜由未 元広島市立大学, 国際学部, 准教授
グリーク リークレ Japan Unlimited Consultants & Liaisons(オランダ)
金井 裕美子 広島市医師会看護専門学校, 非常勤講師
島津 礼子 広島大学, 大学院教育学研究科
|
Project Period (FY) |
2012-04-01 – 2015-03-31
|
Keywords | 比較・国際教育学 / 教育政策 / 教育改革 / 学力調査 / グローバル化 / ダイバーシティ / 教育課程 |
Outline of Final Research Achievements |
This study analyzes the impact and influence of PISA on educational policies in 16 participating countries and area, from the view point of two distinctive trends, global standardization and diversity.
|
Free Research Field |
比較国際教育学
|