• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2014 Fiscal Year Final Research Report

A Study on Dialogue between Standardization and Diversity in Education Policy

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 24330238
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypePartial Multi-year Fund
Section一般
Research Field Sociology of education
Research InstitutionHijiyama University (2013-2014)
The Open University of Japan (2012)

Principal Investigator

NINOMIYA Akira  比治山大学, その他部局, 学長 (70000031)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) TASAKI Noritomo  九州女子大学, 共通教育機構, 教授 (10091224)
FUJII Yasushi  松山大学, 経営学部, 教授 (80148783)
JIN Longzhe  神奈川県立保健福祉大学, 保健福祉学部, 教授 (20274029)
SASAKI Tsukasa  山口大学, 教育学部, 教授 (30263651)
WATANABE Aya  国立教育政策研究所, 高等教育研究部, 総括研究官 (60449105)
下村 智子  三重大学, 高等教育創造開発センター, 准教授 (80557984)
URABE Masashi  広島市立大学, 国際学部, 准教授 (30452600)
SATO Hitoshi  福岡大学, 人文学部, 准教授 (30432701)
OKUDA Hisaharu  広島大学, 国際企画連携グループ, 研究員 (30535373)
潘 建秀  大阪大学, 人間科学研究科, 准教授 (70570141)
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) ISHIDA Kenichi  長崎純心大学, 人文学部, 教授 (50284138)
Research Collaborator 大野 亜由未  元広島市立大学, 国際学部, 准教授
グリーク リークレ  Japan Unlimited Consultants & Liaisons(オランダ)
金井 裕美子  広島市医師会看護専門学校, 非常勤講師
島津 礼子  広島大学, 大学院教育学研究科
Project Period (FY) 2012-04-01 – 2015-03-31
Keywords比較・国際教育学 / 教育政策 / 教育改革 / 学力調査 / グローバル化 / ダイバーシティ / 教育課程
Outline of Final Research Achievements

This study analyzes the impact and influence of PISA on educational policies in 16 participating countries and area, from the view point of two distinctive trends, global standardization and diversity.

Free Research Field

比較国際教育学

URL: 

Published: 2016-06-03  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi