2013 Fiscal Year Final Research Report
Development of Intergenerational Community Empowerment Program with Wood Education
Project/Area Number |
24653134
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Social welfare and social work studies
|
Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
ANME Tokie 筑波大学, 医学医療系, 教授 (20201907)
|
Research Collaborator |
ITO Sumio 飛島村すこやかセンター, 係長
OKUMURA Rika 飛島村すこやかセンター, 係長
SAWADA Yuko 筑波大学, 人間総合科学研究科, 研究員
TANAKA Emiko 筑波大学, 人間総合科学研究科, 研究員
WATANABE Taeko 日本保健医療大学, 看護学科, 准教授
TOMISAKI Etsuko 上智大学, 看護学科, 助教
MOCHIZUKI Yukiko 筑波大学, 人間総合科学研究科, 大学院生
ONDA Yoko 筑波大学, 人間総合科学研究科, 研究員
TOKUTAKE Kentaro 筑波大学, 人間総合科学研究科, 大学院生
AMARSANAA Gan-yadam 筑波大学, 人間総合科学研究科, 大学院生
WU Bailiang 筑波大学, 人間総合科学研究科, 大学院生
KAWASHIMA Yuri 帯広市, 保健師
NANBA Mayumi 青森県, 保健師
MATSUMOTO Misako 二葉乳児院, 看護師
SUGITA Chihiro 常総市, 養護教諭
ARIOKA Shiori 学校法人希望学園, 札幌第一高等学校, 養護教諭
|
Project Period (FY) |
2012-04-01 – 2014-03-31
|
Keywords | コミュニティ・エンパワメント / 木育 |
Research Abstract |
The purpose of this study was to develop and evaluate the evidence based intergenerational community empowerment program with wood education. Identifying effective items by action research and focus group interview, along with practical and statistical validation, "Intergenerational community empowerment program with wood education" was emerged. Evidence of effectiveness was confirmed along with utilization in practical community.
|
Research Products
(16 results)
-
[Journal Article] Social Interaction and Dementia Prevention2013
Author(s)
Anme T,Kawashima Y,Shinohara R,Sugisawa Y,Watanabe T,Tokutake K,Mochizuki Y,Morita K,Tomisaki E,Tanaka E,Wu B,Nanba M,Matsumoto M,Sugita C
-
Journal Title
Six-year Follow-up Study
Volume: 2(2)
Pages: 109-113
Peer Reviewed
-
-
-
-
[Journal Article] 子どものすこやかな発達と子育て支援への「木育」効果の活用可能性2012
Author(s)
安梅勅江,冨崎悦子,望月由妃子,徳竹健太郎,渡辺多恵子,田中笑子,篠原亮次,杉澤悠圭,呉柏良,難波麻由美,松本美佐子,杉田千尋,松井勅尚,多田千尋
-
Journal Title
厚生の指標
Volume: 59(1)
Pages: 21-25
Peer Reviewed
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-