• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2013 Fiscal Year Final Research Report

Innovation implementation in organizations

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 24830027
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Business administration
Research InstitutionToyo University (2013)
The University of Tokyo (2012)

Principal Investigator

ICHIKOHJI Takeyasu  東洋大学, 経営学部, 助教 (80636390)

Project Period (FY) 2012-08-31 – 2014-03-31
Keywordsイノベーションマネジメント / 消費者行動 / UGC / ユーザーイノベーション / アニメーション産業 / 情報技術
Research Abstract

This research is to reveal a mechanism of innovation implementation organizations. First, this research investigates the introduction of information technology in Japanese animation industry. Second, this research investigates difference Japan and China in introduction of flash animation. Third, this research reveals the profile of innovators in animation industry.
In additon, this research investigates innovation system ingame industry and comsumer's innovations.

  • Research Products

    (8 results)

All 2014 2013 2012

All Journal Article (5 results) (of which Peer Reviewed: 5 results) Presentation (2 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] The Relationship between innovation and consumption of internet users2014

    • Author(s)
      Ichikohji, T., and Katsumata, S
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 13 Pages: 17-29

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 新技術受容性の高い個人とは:革新性を中心とする個人属性と個人の組織との適合性の観点から2013

    • Author(s)
      一小路武安
    • Journal Title

      組織科学

      Volume: 第47巻第1号

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] The influence of introducing IT into production system : A case of Japanese animation(anime) industry2013

    • Author(s)
      Ichikohji, T
    • Journal Title

      Annals of Business Administrative Science

      Volume: 12 Pages: 181-197

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 組織における新技術評価・導入-日中アニメーション産業比較から-2012

    • Author(s)
      一小路武安
    • Journal Title

      赤門マネジメント・レビュー

      Volume: 11(8) Pages: 503-520

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 日本アニメ産業における情報技術導入2012

    • Author(s)
      一小路武安
    • Journal Title

      赤門マネジメント・レビュー

      Volume: 11(6) Pages: 349-376

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 新製品の情報源から見るゲームユーザーのセグメンテーション2014

    • Author(s)
      一小路武安,勝又壮太郎
    • Organizer
      日本デジタルゲーム学会2013年度年次大会
    • Place of Presentation
      函館
    • Year and Date
      20140300
  • [Presentation] 市場を生み出すコンテンツ創造活動の動機と能力2013

    • Author(s)
      勝又壮太郎,一小路武安
    • Organizer
      第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋
    • Year and Date
      20130600
  • [Book] 「消費者によるコンテンツの創作活動」河島伸子・生稲史彦編著『変貌する日本のコンテンツ産業―創造性と多様性の模索―』2013

    • Author(s)
      勝又壮太郎・一小路武安
    • Total Pages
      185-215
    • Publisher
      ミネルヴァ書房

URL: 

Published: 2015-07-16  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi