• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2024 Fiscal Year Comments on the Screening Results

問い生成先行型の複数テキスト読解が生む推論の探求 ―考える市民を育てるために―

Research Project

Project/Area Number 24K21189
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 9:Education and related fields
Research InstitutionNational Institute for Japanese Language and Linguistics

Principal Investigator

松下 達彦  大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, 教授 (00255259)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 赤塚 祐哉  相模女子大学, 学芸学部, 講師 (30760748)
木下 直子  早稲田大学, 日本語教育研究センター, 准教授 (40364715)
須田 永遠  国立情報学研究所, 情報学プリンシプル研究系, 特任研究員 (40933411)
田川 麻央  明海大学, 外国語学部, 講師 (50735363)
Sheppard Chris  早稲田大学, 理工学術院, 教授 (60350386)
篠崎 祐介  東京学芸大学, 教育学部, 講師 (60759992)
武富 有香  国立情報学研究所, 情報学プリンシプル研究系, 特任研究員 (60941101)
奥泉 香  東京学芸大学, 教育学部, 特任教授(Ⅰ種) (70409829)
奥野 由紀子  東京都立大学, 人文科学研究科, 教授 (80361880)
小林 敬一  静岡大学, 教育学部, 教授 (90313923)
佐藤 壮広  山梨学院大学, 共通教育センター, 特任准教授 (90385964)
Project Period (FY) 2024-06-28 – 2030-03-31
Scientific Significance and Expected Research Achievements

本研究は、現代の教育において最も必要とされている研究テーマに挑戦しようとしている。国語教育だけでなく、英語教育や日本語教育の知見や更なる専門領域の研究者によって検討するという本研究の取り組みは、学術の体系や方向の変革・転換が十分に期待でき、学校教育だけでなく他の領域にも大きなインパクトを与える可能性がある。

URL: 

Published: 2024-09-18  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi