2016 Fiscal Year Final Research Report
Organizational Study on The Theory and Development of CRM by Fusing Large-scale Heterogeneous Information
Project/Area Number |
25245054
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Tohoku University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
澁谷 覚 東北大学, 経済学研究科(研究院), 教授 (00333493)
石垣 司 東北大学, 経済学研究科(研究院), 准教授 (20469597)
阿部 誠 東京大学, 経済学研究科(研究院), 教授 (70302677)
佐藤 忠彦 筑波大学, ビジネス科学研究科(系), 教授 (40400626)
里村 卓也 慶應義塾大学, 商学部, 教授 (40324743)
近藤 文代 筑波大学, システム情報工学研究科(系), 講師 (40322010)
中島 望 宮城学院女子大学, 学芸学部, 教授 (00095936)
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Project Period (FY) |
2013-10-21 – 2017-03-31
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Keywords | 大規模データ / ソーシャルメディア / 消費者相互作用 / 口コミ / テキスト情報 / マーケティングモデル |
Outline of Final Research Achievements |
We introduced unstructured information (text) of social media such as Twitter and SNS into the CRM studies where structured information (numeric) had been mostly utilized,and we developed new marketing models by fusing these heterogeneous information in the way of being applicable to large scale data.
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Free Research Field |
マーケティング
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