2016 Fiscal Year Annual Research Report
Research on the Analysis and Factors of Science lessons in Four Asian Countries
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25282037
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Research Institution | Nagoya Gakuin University |
Principal Investigator |
吉田 淳 名古屋学院大学, スポーツ健康科学部, 教授 (90115668)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
大鹿 聖公 愛知教育大学, 教育学部, 教授 (50263653)
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2017-03-31
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Keywords | 理科授業研究 / 学習評価 / 比較分析 / 東アジア |
Outline of Annual Research Achievements |
これまでの研究成果を東アジア科学教育学会(EASE2016TOKYO August 26-28, Tokyo University of Science)において口頭発表を行い、平成25年度から27年度までの共同研究の総括と今後の研究推進を検討した。同学会における発表者、テーマは次の通りである。
①Atsushi YOSHIDA, Faculty of Sports and Health, Nagoya Gakuin University, "What does“Lesson Study”carry for Science Education Research?" ②Shoju TONISHI,Aichi University of Education, "Nature of Science for All Science Teachers" ③Dr. KONG Young Tae,Chinju National University of Education,KOREA, "Application of Inquiry-based Science Assessment Question on Earth Science Content Domain" ④Dr.Maurice Cheng,The University of Hong Kong, "Strategies for Introducing the Particle View of Matters -Cognitive Conflicts, Practical Activities, Multiple Representations and Assessment for Learning" ⑤Dr. Mei-Yu Chang & Fu-Yuan Chiu, National Hsinchu University of Education, "The Knowledge Domain of Students React to Teacher's Questioning through Classroom Discourse.
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Research Progress Status |
28年度が最終年度であるため、記入しない。
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Strategy for Future Research Activity |
28年度が最終年度であるため、記入しない。
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Research Products
(6 results)