2016 Fiscal Year Final Research Report
Class size and instructional or assessment method interaction on longitudinal academic achievement change.
Project/Area Number |
25285189
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational psychology
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Research Institution | National Institute for Educational Policy Research |
Principal Investigator |
YAMAMORI KOYO 国立教育政策研究所, 初等中等教育研究部, 総括研究官 (60370079)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
ARIGA MINATSU 東北芸術工科大学, 創造性開発研究センター, 講師 (40643755)
ISODA TAKAMICHI 立命館大学, 文学部, 准教授 (70397909)
OOUCHI YOSHIHIRO 城西国際大学, 福祉総合学部, 助教 (00454009)
KAWANO MASAMI 上越教育大学, 学校教育研究科, 講師 (00539520)
KISHINO MAI 福井大学, 教育学研究科, 准教授 (80452126)
SHINOGAYA KEITA 日本大学, 経済学部, 准教授 (30645289)
DEGUCHI TAKESHI 山形大学, 大学院教育実践研究科, 教授 (60241684)
TERAMOTO TAKAHIRO 國學院大學, 人間開発学部, 准教授 (50585114)
TOKUOKA MASARU 高松大学, 発達科学部, 助教 (80780642)
NAKAMOTO KEIKO 文教大学, 教育学部, 准教授 (50329033)
NISHIMURA TAKUMA 日本学術振興会, 特別研究員 (30747738)
HAGIWARA YASUHITO 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官 (30373187)
MAEDA HIROAKI 広島大学, 外国語教育研究センター, 准教授 (10335698)
MATSUMIYA ISAO 大阪国際大学, 短期大学部・ライフデザイン総合学科, 教授 (00771198)
YAMASHITA JUN 日本女子大学, 人間社会学部, 准教授 (80614205)
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Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2017-03-31
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Keywords | 学級規模 / 学力 / 形成的評価 / パネル調査 |
Outline of Final Research Achievements |
The present study examines the moderation effect of class-size on the relationship between changes in academic achievement and formative feedback. The random slope and intercept with three-level hierarchical linear modeling technique revealed the following results. In the case of elementary school, smaller class and frequent formative feedback implementation benefited students subsequent achievement although it may be only in some previous achievement level. In the case of junior high school science, smaller class benefited students subsequent achievement.
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Free Research Field |
教育心理学
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