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2018 Fiscal Year Final Research Report

Study on analytical system for service effects according to the customer type corresponding to a variety of data

Research Project

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Project/Area Number 26330357
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Web informatics, Service informatics
Research InstitutionThe University of Electro-Communications

Principal Investigator

Tsubaki Michiko  電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 教授 (20221418)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2019-03-31
Keywords経時的タイプ別サービス効果分析 / タイプを考慮したサービス・プロフィット・チェーン / 批判的思考スキルによるタイプ別分析 / 学修プロセスデータ分析 / 感情階層図によるプロセス設計 / 従業員によるサービス効果の異質性分析 / 販売方法ネットワーク分析によるタイプ分類 / 顧客・学習者の興味の異質性
Outline of Final Research Achievements

The result of this study have been able to expand the analytical system for survice effects according to the customer type,based on the analytical objects, purposes, andvdata structure by adjustings it to the needs of the times, such as follows; 1)Expansion to repeated measures analysis, 2)Expansion to the type classification with the objective variables as well as explanatory variables,
3)Expansion to the effect analysis according to the hierarchical type, 4)Expansion to the service effect analysis according to not only the customer but also the employee type, 5)Expansion to the classification for the type based on the feelings effects to give the customers in the service process design, 6)Expansion to the service effect analysis according to the type based on large-scale data, 7)Expansion of objects for the analysis (customer purchasing data, employee data, learning, education data, carrier ability data, local data, and so on).

Free Research Field

サービス・サイエンス

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

サービス分野の世界経済に占める割合が大きくなり,人々の価値観,ライフスタイルも多様化してきた。そのため,企業視点で顧客をセグメントするのではなく,顧客視点で顧客タイプ別にサービス効果を分析することが重要になってきているが,そのような分析を詳細に行うことは手間がかかるため,あまり行われていない。顧客視点での分析により,顧客はより自分の価値観やライフスタイルに適したサービスや製品を手に入れることができ,使用価値が高まる。ビッグデータ活用も重要な時代となり,本研究成果で、多様なデータに対応した顧客タイプ別サービス効果分析システムに様々な角度から拡張できたことは、学術的意義や社会的意義が非常に大きい。

URL: 

Published: 2020-03-30  

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