A Study of Lesson Design Focusing on the Process of Generating Knowledge in History Class
-
- UTSUNOMIYA Akiko
- Saga University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 歴史授業における知の生成過程に着目した授業デザインの考察
- 歴史授業における知の生成過程に着目した授業デザインの考察 : 談話分析の手法を用いたドイツ歴史授業の分析を基に
- レキシ ジュギョウ ニ オケル チ ノ セイセイ カテイ ニ チャクモク シタ ジュギョウ デザイン ノ コウサツ : ダンワ ブンセキ ノ シュホウ オ モチイタ ドイツ レキシ ジュギョウ ノ ブンセキ オ モト ニ
- 談話分析の手法を用いたドイツ歴史授業の分析を基に
- Based on the Analysis of a History Class in Germany Using Discourse Analysis
Search this article
Journal
-
- The Journal of Social Studies
-
The Journal of Social Studies 2014 (121), 65-77, 2014
Japanese Association for the Social Studies
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390001205773039488
-
- NII Article ID
- 130005179193
-
- NII Book ID
- AN00109346
-
- ISSN
- 24238406
- 09158154
-
- NDL BIB ID
- 025492565
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN