Project/Area Number |
15K04211
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Education
|
Research Institution | Utsunomiya University |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
上野 正道 大東文化大学, 文学部, 教授 (50421277)
小山 裕樹 摂南大学, 外国語学部, 講師 (60755445)
岸本 智典 作新学院大学女子短期大学部, 幼児教育科, 講師 (50757713)
関根 宏朗 明治大学, 文学部, 専任准教授 (50624384)
日暮 トモ子 有明教育芸術短期大学, 子ども教育学科, 教授(移行) (70564904)
藤井 佳世 横浜国立大学, 教育学部, 准教授 (50454153)
間篠 剛留 大阪成蹊大学, マネジメント学部, 講師 (90756595)
渡邊 福太郎 慶應義塾大学, 文学部(三田), 助教 (80634047)
原 圭寛 弘前学院大学, 文学部, 講師 (30779880)
|
Research Collaborator |
TEN Isei
|
Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2018-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
|
Budget Amount *help |
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2017: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
|
Keywords | 教育思想家像 / 国際比較 / 教育思想史 / 比較教育学 |
Outline of Final Research Achievements |
We compaired how educational thoughts are discussed in USA, UK, France, Germany and China by considering the acceptances of educational thinkers such as John Locke, Jean-Jacques Rousseau, Johann Friedrich Herbart, John Dewey, Maria Montessori, Ludwig Wittgenstein, Sigmund Freud, and Jurgen Habermas.
|