Empirical study on marketing standardization and performance
Project/Area Number |
16K03957
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
|
Research Institution | Shizuoka Sangyo University |
Principal Investigator |
KIM HyeongJung 静岡産業大学, 情報学部, 准教授(移行) (20582373)
|
Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
|
Budget Amount *help |
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2017: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
|
Keywords | 標準化・適応化戦略 / 国際マーケティング / 経営成果 / 食品企業 / 外食企業 / アジア市場 / 食品メーカー / 食品産業 / 中国・アジア市場 / 日本・韓国企業 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to examine the relationship between international marketing standardization and firm performance.Specifically,we discussed from a dynamic perspective what factors affect marketing standardization, and how marketing standardization affects firm performance. As a result of case analysis, it has become clear that marketing standardization has a positive impact on firm performance, and that there are some moderator variables.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、既存研究とは異なり、マーケティング標準化と経営成果との関係を動態的視点から検討したことに意義がある。また、産業特性が標準化戦略に影響を与えることを考慮し、1つの産業(食品産業)を分析対象として絞り込んだ点は新規性が高いといえる。さらに、本研究は、海外市場で業績を上げている食品関連企業のマーケティング戦略を多面的に検討しているため、食品企業や外食企業に有効かつ効果的な国際マーケティング戦略を提示することができたと考える。
|
Report
(4 results)
Research Products
(9 results)