AS model generation system automatically selects important educational data for achieving educational goals
Project/Area Number |
17H01998
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educational technology
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Research Institution | Tokyo Metropolitan University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
立石 慎治 国立教育政策研究所, 高等教育研究部, 主任研究官 (00598534)
近藤 伸彦 首都大学東京, 大学教育センター, 准教授 (10534612)
林 祐司 首都大学東京, 大学教育センター, 准教授 (40464523)
椿本 弥生 東京大学, 教養学部, 特任准教授 (40508397)
松河 秀哉 東北大学, 高度教養教育・学生支援機構, 講師 (50379111)
渡辺 雄貴 東京理科大学, 教育支援機構, 准教授 (50570090)
松田 岳士 首都大学東京, 大学教育センター, 教授 (90406835)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥15,730,000 (Direct Cost: ¥12,100,000、Indirect Cost: ¥3,630,000)
Fiscal Year 2019: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2018: ¥5,850,000 (Direct Cost: ¥4,500,000、Indirect Cost: ¥1,350,000)
Fiscal Year 2017: ¥5,460,000 (Direct Cost: ¥4,200,000、Indirect Cost: ¥1,260,000)
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Keywords | アカデミック・サクセス / 教学IR / 機械学習 / 予測モデル / アカデミック・アドバイジング / Academic Success / Educational Data Mining / 進化計算 / 学生支援 / サポートベクターマシン / Academin Success |
Outline of Final Research Achievements |
This study aims to improve the sophistication of academic support for university students to achieve academic success (AS), and uses the educational data of students to establish a system to support student guidance for AS. This system implements functions such as machine learning to predict whether or not the supervising student will achieve AS in the future and extracting data from past students for reference.The results of the formative evaluation of the system also suggest that it can provide a higher level of guidance than traditional student guidance based solely on the experience of the supervisor.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究において開発したシステムは、大学生が学業上の成功を収めるために有効な指導を支援するものである。昨今は学習成果を重視した大学教育の質保証が課題となっており、本システムはこれを促進するための有用なツールとなりうる可能性がある。また、データに基づき大学教育の改善を支援するインスティテューショナル・リサーチの観点からも、本研究は先進的なデータの利活用の方向性を示すものと考えている。
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Report
(4 results)
Research Products
(33 results)