A Socio-cultural Approach to Japanese EFL Teachers'Learning
Project/Area Number |
18520436
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Hyogo University of Teacher Education |
Principal Investigator |
YOSHIDA Tatsuhiro Hyogo University of Teacher Education, 学校教育研究科, 准教授 (10240293)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥2,030,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2008: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2007: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2006: ¥600,000 (Direct Cost: ¥600,000)
|
Keywords | 英語教育 / 社会文化的アプローチ / 教師教育 / ポートフォリオ / ナラティブ / 英語教育学 / 教育学 / 英語科教育学 / 教師の学び |
Research Abstract |
本研究では,社会文化的アプローチを基礎理論として,英語教師の学びについて新しい研究の枠組みを提供し,英語教師の学び・成長を支援する教師教育の方法や環境の開発を行った。具体的には,(1)社会文化的アプローチを援用した英語教師教育の基礎理論の研究,(2)英語教師の学びと成長を支援するポートフォリオの開発,(3)英語教師教育方法論としてのナラティブ・アプローチの研究,という課題に取り組んだ。
|
Report
(4 results)
Research Products
(8 results)