Effects of Peer Feedback in English Writing Instruction
Project/Area Number |
18520445
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Aichi Prefectural University |
Principal Investigator |
HIROSE Keiko Aichi Prefectural University, 外国語学部, 教授 (40145719)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥3,340,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,000,000 (Direct Cost: ¥1,000,000)
|
Keywords | ピアフィードバック / ライティング / 英語指導 / インタラクション |
Research Abstract |
ピアフィードバックを取り入れた英語ライティング指導を大学で継続的に行い、実際に学生がどのようなインタラクションを互いに行い、この経験をどのように捉えるのか、指導後英語ライティング力に向上がみられるのか、という観点からその有効性を調べた。ライティング力には統計上の有意差はなかったが、学生は総じてピアフィードバックを肯定的に捉え、学習者間に多様なインタラクションを生みだす協同学習であることが実証された。
|
Report
(4 results)
Research Products
(19 results)