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Studies in Areal Brand Planning

Research Project

Project/Area Number 18530331
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKwansei Gakuin University

Principal Investigator

WADA Mitsuo  Kwansei Gakuin University, 商学部, 教授 (00119041)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) TOKUYAMA Mitsue  名古屋市立大学, 大学院・経済学研究科, 准教授 (80363951)
KANNO Saori  駒澤大学, 経営学部, 講師 (00383373)
NAGAO Masanobu  新潟大学, 大学院・技術経営研究科, 准教授 (50467065)
Project Period (FY) 2006 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥4,220,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2008: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2006: ¥1,100,000 (Direct Cost: ¥1,100,000)
Keywords地域 / ブランド / ブランドイメージ / ゾーニング / コミュニケーション戦略 / アクターモデル / 企業イメージ / 企業と地域の連携 / 地域コンセプト / アクター / 企業コンセプト / 企業と地域 / マーケティング / 地域ブランド / 地域と企業 / アクター論 / 経験価値カテゴリー / 地域ブランド・コンセブト / 地域ブランド・コミュニケーション / 地域プランド・コンセプト / 地域プランド・コミュニケーション / 地域資産モデル / 地域価値 / 企業ブランド
Research Abstract

The objective of this study is to develop a planning and Management model for an areal brand. The study has been conducted both discussion and Interviews. Discussion has been done monthly bases and we traveled many areas in japan. After all, We developed planning and management model for areal branding. The model features 1)definition and concept of area branding, 2)introduced zoning consept, 3)communication concept and strategy, 4)actor model, and finally 5)corporate and area's new relationship model. We published "area brand management" in 2009.

Report

(6 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report   Self-evaluation Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • 2006 Annual Research Report
  • Research Products

    (11 results)

All 2009 2008 2007

All Journal Article (6 results) Presentation (3 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] ブランデット・シティ構築戦略と資産-価値評価モデルの開発2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル 27巻3号

      Pages: 82-96

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] ブランデッド・シティ構築戦略と資産-価値評価モデルの開発2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      季刊マーケティング・ジャーナル 27巻3号

      Pages: 82-96

    • NAID

      130008054082

    • Related Report
      2008 Self-evaluation Report
  • [Journal Article] ブランデッド・シテ才構築戦略と資産-価値評価モデルの開発2008

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Journal Title

      季刊マーケティング・シャーナル 27巻3号

      Pages: 82-96

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      2007 Annual Research Report
  • [Journal Article] コーポレイトcsrアイデンティティ作りと地域ブランド化の連携2007

    • Author(s)
      和田充夫
    • Journal Title

      関西学院大学商学研究会商学論究 55巻1号

    • NAID

      110007153346

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      2009 Final Research Report
  • [Journal Article] コーポレイトCSRアイデンティティ作りと地域ブランド化の連携2007

    • Author(s)
      和田充夫
    • Journal Title

      関西学院大学商学研究会商学論究 55巻1号

      Pages: 1-17

    • NAID

      110007153346

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      2008 Self-evaluation Report
  • [Journal Article] コーポレイトCSRアイデンティティ作りと地域ブランド化の連携2007

    • Author(s)
      和田 充夫
    • Journal Title

      関西学院大学商学研究会商学論究 55巻1号

      Pages: 1-17

    • NAID

      110007153346

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  • [Presentation] ブランデット・シティ~買いたい・訪れたい・住みたい地域ブランドの創造2007

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学神田校舎
    • Year and Date
      2007-04-21
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      2009 Final Research Report
  • [Presentation] ブランデッド・シティ~買いたい・訪れたい・住みたい地域ブランドの創造2007

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学神田学舎
    • Year and Date
      2007-04-21
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  • [Presentation] プランデッド・シティ〜買いたい・訪れたい・住みたい地域ブランドの創造2007

    • Author(s)
      菅野 佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      専修大学神田校舎
    • Year and Date
      2007-04-21
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      2007 Annual Research Report
  • [Book] 地域ブランドマネジメント2009

    • Author(s)
      和田充夫, 他
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      有斐閣
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      2009 Final Research Report
  • [Book] 地域ブランドマネジメント2009

    • Author(s)
      和田充夫、菅野沙織、徳山美津江, 長尾雅信、若林宏保
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      有斐閣
    • Related Report
      2009 Annual Research Report

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Published: 2006-04-01   Modified: 2016-04-21  

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