Project/Area Number |
18H00908
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
Nagasawa Shin'ya 早稲田大学, 商学学術院(経営管理研究科), 教授 (40164412)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
姜 志清 早稲田大学, 商学学術院, 助手 (00779150)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥14,820,000 (Direct Cost: ¥11,400,000、Indirect Cost: ¥3,420,000)
Fiscal Year 2022: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2021: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2020: ¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2019: ¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2018: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
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Keywords | ラグジュアリーブランド / 地場・伝統企業 / ものづくり / ブランド化 / 地場伝統企業 / ものづくりブランド化 / 地場産業 / 伝統産業 / エクスペリエンス(経験・体験) |
Outline of Final Research Achievements |
The principal investigator clarified the process of "manufacturing branding" of European luxury brands and aimed to apply this to local and traditional companies in Japan. Regarding brand strategy, we analyzed that European luxury brands make history, land, people, and technology into brand elements (management resources) in branding. We also analyzed cases where history, land, people, and technology were used as brand elements (management resources). At the same time, we took up "manufacturing that appeals to kansei" using kansei engineering, and conducted theoretical construction and verification through case studies. After conducting the above research, he published 28 books, 64 academic papers, and 53 conference presentations.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
「日本には欧州ラグジュアリーブランドを上回る何百年という歴史のある老舗・伝統企業が多いのにラグジュアリーブランドが皆無なのは何故か?」という問題は未解決であり、海外においても研究されていない。したがって、「日本の地場・伝統企業のラグジュアリー化」を目指す本研究は、欧州でも、従前の経営学やブランド論でも先例がない。 また、一般にラグジュアリーブランドは特殊な業界・企業と考えられることが多く、さらに我が国の地場・伝統企業との類似性と応用に着目する研究は皆無であり、本研究の学術的な特色かつ独創的な点である。
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