Information Management for Smart-Grid based on Cyber-Physical System
Project/Area Number |
18K11750
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 64060:Environmental policy and social systems-related
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Research Institution | Yokohama National University |
Principal Investigator |
TOMII Takashi 横浜国立大学, 大学院環境情報研究院, 准教授 (40313473)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | センサデータベース / サイバーフィジカルシステム / スマートグリッド / 電気自動車 |
Outline of Final Research Achievements |
We have designed a database that enables simulation and evaluation of smart-grids based on cyber-physical systems. As a result, we found that the combination of high-capacity batteries consisting of EVs and stationary batteries and renewable energy is effective. We also designed an original data visualization system that manipulates multivariate data with a SQL-like language. By using this system, the energy consumption trends of EVs are revealed. By combining these technologies, we have shown the feasibility of a new smart-grid that achieves "load-leveling".
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
社会的意義として、スマートグリッドにおいて再生可能エネルギーを無駄なく利用すること、および、電力需要の変動を抑える「負荷平準化」の実現可能性をビッグデータ解析によって示した。また学術的意義として、EVモデルによるエネルギー消費量推定精度を定量的に示した。加えて、複数のデータテーブルを参照しながらデータ解析結果を導出する過程を、独自に設計した言語形式で保存できる新しいデータ解析・可視化システムを導入した。
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Report
(4 results)
Research Products
(20 results)