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A Empirical Study on Customer Relationship Management in Retailing

Research Project

Project/Area Number 19730289
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionTakachiho University

Principal Investigator

SHOJI Masato  Takachiho University, 商学部, 教授 (50317658)

Project Period (FY) 2007 – 2008
Project Status Completed (Fiscal Year 2008)
Budget Amount *help
¥1,350,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2007: ¥700,000 (Direct Cost: ¥700,000)
Keywords顧客関係管理 / 小売業 / 顧客情報 / 市場志向 / ロイヤルティ・プログラム / 小売戦略 / 組織体制
Research Abstract

本研究では小売業の不特定多数の顧客を対象としている点を踏まえた顧客関係管理の戦略と成果についてアンケート調査をもとに分析をしたものである。ロイヤルティ・プログラムの導入目的として顧客維持のほかに新規顧客獲得を挙げられており、市場が成熟化する中で成長戦略として顧客関係管理が重視されている。さらに、顧客戦略や顧客維持活動と顧客との結び付きやロイヤルティとの間に関係があることが明らかになった。

Report

(3 results)
  • 2008 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2007 Annual Research Report
  • Research Products

    (7 results)

All 2009 2008

All Journal Article (3 results) Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] ロイヤルティ・プログラムと複数メンバーシップ2009

    • Author(s)
      庄司真人
    • Journal Title

      高千穂論叢 第44巻第1号

    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Journal Article] 顧客満足と顧客ロイヤルティに関する一考察2008

    • Author(s)
      庄司真人
    • Journal Title

      高千穂論叢 第43巻第1号

    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Journal Article] 顧客満足と顧客ロイヤルティの関係に関する一考察2008

    • Author(s)
      庄司真人
    • Journal Title

      高千穂論叢 43-1

      Pages: 1-15

    • NAID

      40016061405

    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Presentation] 顧客ロイヤルティに関する考察2008

    • Author(s)
      庄司真人
    • Organizer
      日本経営診断学会第41回全国大会
    • Place of Presentation
      中小企業診断協会
    • Year and Date
      2008-11-24
    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Presentation] 顧客ロイヤルティに関する考察 : 顧客ロイヤルティの推奨への影響に関する予備的考察2008

    • Author(s)
      庄司真人
    • Organizer
      日本経営診断学会第41回全国大会
    • Place of Presentation
      大田区産業プラザ
    • Year and Date
      2008-11-24
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] マーケティング論2008

    • Author(s)
      新津重幸・庄司真人, 編
    • Publisher
      白桃書房
    • Related Report
      2008 Final Research Report
  • [Book] マーケティング論2008

    • Author(s)
      新津重幸・庄司真人編
    • Total Pages
      252
    • Publisher
      白桃書房
    • Related Report
      2008 Annual Research Report

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Published: 2007-04-01   Modified: 2016-04-21  

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