Theoretical and Empirical Research about Brand Strategy of the Service Organizations
Project/Area Number |
20330090
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Kagawa University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2008 – 2012
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2012)
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Budget Amount *help |
¥8,450,000 (Direct Cost: ¥6,500,000、Indirect Cost: ¥1,950,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2011: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2008: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
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Keywords | マーケティング / サービス / ブランド / サービス・ブランド / インターナル・マーケティング / 消費文化 / 高コンテクスト / ブランド価値 / 組織コミットメント / 職務意欲 / サービスのグローバル化 / 地域ブランド / 観光地 / 職務満足 |
Research Abstract |
We can capture a service brand as multileveled structure (service category-specific culture, local specific culture, and brand-specific culture) by regarding a service brand as inherent consumption culture. It is found that the whole multileveled structure contributes to attract the valuable customers and employees and coordinate the manners of their participation in the service delivery process. Furthermore, it is found that the service brand as market assets complements an effect of the internal marketing.
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Report
(7 results)
Research Products
(16 results)
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[Journal Article]2010
Author(s)
藤村和宏
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Journal Title
「小売サービスにおける顧客価値の創造・実現~サービス・マーケティング論の視点から~」、『小売業革新』(高嶋克義・西村順二編著)(千倉書房)
Pages: 17-36
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[Journal Article]2010
Author(s)
藤村和宏
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Journal Title
「地域ブランドとしての観光地の盛衰に関する考察~由布院温泉と黒川温泉を事例として~」、『地域観光の文化と戦略』(香川大学経済学部ツーリズム研究会編)(リーブル出版)
Pages: 253-297
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