Project/Area Number |
20402053
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Educaion
|
Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
MIZOUE Chieko 筑波大学, 図書館情報メディア系, 教授 (40283030)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
SHIMIZU Kazuhiko 筑波大学, 副学長 (20167448)
TOSHIMORI Atsushi 筑波大学, 図書館情報メディア系, 教授 (80222149)
IKEUCHI Atsushi 筑波大学, 図書館情報メディア系, 准教授 (80338607)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
ISHII Hirotoyo 筑波大学, 名誉教授 (70232238)
ITSUMURA Hiroshi 筑波大学, 図書館情報メディア系, 教授 (50232418)
UEMTSU Sadao 筑波大学, 図書館情報メディア系, 教授 (50134250)
UDA Norihiko 筑波大学, 図書館情報メディア系, 准教授 (50261813)
|
Research Collaborator |
NAGATA Haruki 筑波大学, 名誉教授 (40124200)
HASEGAWA Hidehiko 筑波大学, 図書館情報メディア系, 教授 (20164824)
ISHII Kaori 筑波大学, 図書館情報メディア系, 准教授 (00398976)
DONKAI Saori 筑波大学, 図書館情報メディア系, 准教授 (60523173)
SON Jihyeon 山形県立米沢女子短期大学, 社会情報学科, 准教授 (40412936)
MATSUBAYASHI Mamiko 筑波大学, 図書館情報メディア系, 講師 (10359581)
HARA Atsuyuki 筑波大学, 図書館情報メディア系, 助教 (60261814)
INOUE Taku 筑波大学, 図書館情報メディア系, 修了生
SATO Sho 筑波大学, 図書館情報メディア系, 院生
|
Project Period (FY) |
2008 – 2012
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2012)
|
Budget Amount *help |
¥16,510,000 (Direct Cost: ¥12,700,000、Indirect Cost: ¥3,810,000)
Fiscal Year 2012: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2011: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2010: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2009: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2008: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
|
Keywords | 教育学 / 図書館情報学 / 学習支援 / 高等教育 / 大学図書館 / 国際情報交換 / ラーニング・コモンズ / 東南アジアの大学 / オーストラリアの大学 / アメリカの大学 / カナダの大学 / イギリスの大学 / アメリカ:ポルトガル |
Research Abstract |
This study analyzes the present conditions and issues of LearningCommons, as a learning assistance service to assure quality of higher education. Since 1990s, Learning Commons has been spread throughout not only in North America but also in the other areas. Now it develops various models based on the educational reforms of higher education and the conditions of college libraries in each country . And the evaluation of Learning Commons has not been developed in relation to learning outcomes.
|