• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

授業場面におけるソーシャルサポートが協同作業認識と児童同士の相互作用に及ぼす影響

Research Project

Project/Area Number 20H00707
Research Category

Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists

Allocation TypeSingle-year Grants
Review Section 1160:Sociology, psychology and related fields
Research Institution大阪市立加島小学校

Principal Investigator

真田 穣人  大阪市立加島小学校, 小学校教員

Project Period (FY) 2020-04-01 – 2021-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥430,000 (Direct Cost: ¥430,000)
Fiscal Year 2020: ¥430,000 (Direct Cost: ¥430,000)
Outline of Research at the Start

協同学習の効果がうまれるためには児童同士の相互作用を促進する必要があるが, そのための要因を明らかにすることは, 主体的・対話的で深い学びを実現するために学習指導に取り組む教員が, 協同学習を実践する際に有用な視点となる。そこで、本研究では, 小学校で協同学習プログラムを実施し, 授業場面におけるソーシャルサポートが協同作業認識と児童同士の相互作用に及ぼす影響を検討する。

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2020-08-31  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi