Project/Area Number |
20H00724
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Review Section |
1170:Education, sociology of education-related
|
Research Institution | Kagawa National College of Technology |
Principal Investigator |
中島 香織 香川高等専門学校, 高専技術職員
|
Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2021-03-31
|
Project Status |
Granted (Fiscal Year 2020)
|
Budget Amount *help |
¥340,000 (Direct Cost: ¥340,000)
Fiscal Year 2020: ¥340,000 (Direct Cost: ¥340,000)
|
Outline of Research at the Start |
本研究では、あらかじめ準備した失敗モデルを用い、その問題点を突き止めることをスタートとした学習を「エラー修正型学習」とし、その有効性を測ることを目的とする。小中学生向け公開講座にて、参加者に失敗モデルを提示し、観察してどう修正すれば期待通りの動きをさせることができるかを考えさせることによって学習を深めることを狙いとする。また、参加者へのアンケートから「エラー修正型学習」の課題を明確にする。
|