• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

スピーキングを通したCAFの変容から見るindividual differencesの実態調査

Research Project

Project/Area Number 20H00750
Research Category

Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists

Allocation TypeSingle-year Grants
Review Section 1180:Education on school subjects, primary/secondary education-related
Research InstitutionTokyo Gakugei University

Principal Investigator

山城 仁  東京学芸大学, 国立大学附属中学校教諭

Project Period (FY) 2020-04-01 – 2021-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥440,000 (Direct Cost: ¥440,000)
Fiscal Year 2020: ¥440,000 (Direct Cost: ¥440,000)
Outline of Research at the Start

授業を実践するにあたり, 学習者にはindividual differences(IDs)があることを認識し指導する必要がある。SLAにおいてはIDsの理論化が進展している一方で, それらがどれほど日本人中学生に援用可能かは定かではない。教室環境における学習者である中学生のIDsにはどのような特性があり, 実態がどうであるのかを把握することはより効果的な実践につながる。そこで本研究は, 中学生における言語習得を複雑さ, 正確さ, 流暢さ(Complexity, Accuracy, Fluency : CAF)の観点から分析するとともに, その背景にあるIDsの実態を明らかにすることを目的とする。

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2020-08-31  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi