• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

複雑なインフラのメンテナンスを楽しく学べる教材への取り組み

Research Project

Project/Area Number 20H00943
Research Category

Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists

Allocation TypeSingle-year Grants
Review Section 2160:Civil engineering, architecture, building engineering, aerospace engineering, marine and maritime engineering, social systems engineering, safety engineering, disaster prevention engineering, and related fields
Research InstitutionMatsue National College of Technology

Principal Investigator

表 真也  松江工業高等専門学校, 技術職員

Project Period (FY) 2020-04-01 – 2021-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥480,000 (Direct Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2020: ¥480,000 (Direct Cost: ¥480,000)
Outline of Research at the Start

本研究では学生が「苦手とする科目」と「ICT」を組み合わせ、双方の知識を体験できる教材を開発するものである。メンテナンス工学は構造物の劣化・点検、劣化予測・評価手法、化学式、補修・補強など劣化要因が複雑に絡み合う科目である。そこで構造物の損傷部に的を絞りICTを活用し、社会基盤の補修・補強に関する教材開発を行う研究である。

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2020-08-31  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi