• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Universal Design and Differentiated Instruction in TEFL: Addressing the Diverse Needs of All Students -

Research Project

Project/Area Number 20K00856
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionGunma University

Principal Investigator

飯島 睦美  群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 教授 (80280436)

Project Period (FY) 2020-04-01 – 2023-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2022: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2021: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords英語教育 / ユニバーサルデザイン / インクルーシブ教育 / 個別化指導 / 特別支援教育
Outline of Research at the Start

昨今、社会問題ともなっている「登校拒否」「引きこもり」の原因の一つとし考えられるのが、学校における学習上の問題である。決して「授業についていけない、わからない」だけでなく、発達障害と優れた才能を併せもつ「2Eの学習者(twice-exceptional)」と呼ばれる、学校で二重に特別な教育ニーズを必要とする子どもたちも含まれている可能性が高い。「全ての学習者のわかりたいという気持ちを受けとめ、学びの発展を保障する」「通常学級で、多様な背景や様々な学び方、特性を持つ学習者の学びに対応する」ことを最終目的とし、通常学校での英語教育における個別化指導の方法を探り、共有するものである。

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2020-08-26  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi