• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

数学的探究における行為主体による評価・改善を促進するための教材開発と評価

Research Project

Project/Area Number 20K02852
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionShinshu University

Principal Investigator

茅野 公穗  信州大学, 学術研究院教育学系, 教授 (20400658)

Project Period (FY) 2020-04-01 – 2024-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2023: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2022: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2020: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords数学的探究 / 評価 / 教材
Outline of Research at the Start

本研究では,数学的探究において結果や過程を子ども自らが評価・改善することができるようになることを促す教材(群)を開発する。本研究は,真正な数学的探究を授業においてよりよく実現する一端を担うものである。そこで,研究者と熟練教師のチームにより教材開発におけるPDCAサイクルを複数回実施し,教材の改訂による効果を解明する。

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2020-08-26  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi