• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A study on interactive class support system that quantifies learning effect using non-verbal information

Research Project

Project/Area Number 20K03099
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionHokkaido Information University

Principal Investigator

守 啓祐  北海道情報大学, 情報メディア学部, 教授 (10200362)

Project Period (FY) 2020-04-01 – 2023-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2022: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywords授業支援システム / LMS / 行動分析 / 深層学習 / ポートフォリオ
Outline of Research at the Start

近年,コンピュータの高性能化と音声や画像解析の技術の高度化により様々な処理が可能となっている.一方,大学等の高等教育の現場において,受講者一人一人に特化したきめの細かい教授法が求められている.そのため,申請者は受講者の顔画像や動作の非言語情報を認識し,各受講者ごとに現在の受講状況とポートフォリオを定量化できるようにし,きめの細かい教授法について検討を行う.
システムは自然な操作が可能なようにし,マルチモーダル情報としての行動データと学習のポートフォリオをデータマイニング等の手法で分析し行動意図の認識および教授効果の知見を得る.この知見を分析し,高い教育効果を持った教授法が実現できるようになる.

URL: 

Published: 2020-04-28   Modified: 2020-08-26  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi