• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on operational efficiency and environmental load reduction of ships and land transportation in smart ports

Research Project

Project/Area Number 21H01564
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Basic Section 25010:Social systems engineering-related
Research InstitutionTokyo University of Marine Science and Technology

Principal Investigator

渡部 大輔  東京海洋大学, 学術研究院, 教授 (30435771)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 近藤 智士  福井工業大学, 環境情報学部, 准教授 (10848336)
平田 燕奈  神戸大学, 海事科学研究科, 准教授 (20791891)
鳥海 重喜  中央大学, 理工学部, 准教授 (60455441)
Project Period (FY) 2021-04-01 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2023)
Budget Amount *help
¥17,420,000 (Direct Cost: ¥13,400,000、Indirect Cost: ¥4,020,000)
Fiscal Year 2023: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2022: ¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2021: ¥6,890,000 (Direct Cost: ¥5,300,000、Indirect Cost: ¥1,590,000)
Keywordsスマート港湾 / 国際海運 / デジタル化 / 運用効率化 / 環境負荷低減
Outline of Research at the Start

スマート港湾に伴う自動化・デジタル化が港湾・船舶・陸上輸送に与える影響をまとめるとともに、輸送手段をまたいだ情報共有の円滑化に伴う運用効率化と環境負荷低減を評価するためのモデルを開発する。そして、スマート港湾の導入による環境負荷低減効果を明らかにし、今後必要となる港湾・船舶・陸上輸送におけるソフト・ハードのインフラ整備と国際貿易における制度設計について考察および提言を行う。

URL: 

Published: 2021-04-28   Modified: 2023-07-19  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi