• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

変容的学習論の視座からみたフリースクールスタッフの力量形成に関する実証的研究

Research Project

Project/Area Number 21K13522
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionOsaka University

Principal Investigator

橋本 あかね  大阪大学, 人間科学研究科, 助教 (20852130)

Project Period (FY) 2021-04-01 – 2024-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2023: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2022: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2021: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywordsフリースクール / スタッフ養成 / 変容的学習
Outline of Research at the Start

本研究は、フリースクールにおけるスタッフ養成について、事例研究をもとに変容的学習論の視座からスタッフとしての力量がどのように形成されるのかを明らかにするものである。組織内部での実践と外部での研修の2つの側面に焦点を当て、スタッフが育つプロセスを明らかにするとともに、フリースクールの持続可能な運営および対人援助職のバーンアウトの回避に資する知見を提示することを目指す。

URL: 

Published: 2021-04-28   Modified: 2021-08-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi