• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Objective Approaches to Evaluate the Educational Effects of "Internationalization at Home"

Research Project

Project/Area Number 21K13606
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionToyo University

Principal Investigator

水松 巳奈  東洋大学, 国際教育センター, 講師 (30726211)

Project Period (FY) 2021-04-01 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2025: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2024: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2023: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2022: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2021: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords内なる国際化 / 教育の国際化 / 客観的評価 / BEVI / IDI
Outline of Research at the Start

教育国際化のあり方が多様化する中、日本では、海外留学に限らず、国際共修やCOIL等の国内での教育国際化の形も模索されてきたが、その効果に関する客観的評価の欠如が指摘されている。そのため、本研究では「国内での教育国際化の効果に影響のある要因は何か」を問いとし、学生の変容プロセスと、それに影響を与える外的要因と内的要因を客観的に把握することを目指す。具体的には、インタビュー調査及び異文化コンピテンス変容と個人の価値観等を客観的に測定できるテスト(IDIとBEVI)に基づき、入学から卒業時までの学生の変容について検証を行い、その結果をカリキュラムの開発や改善、大学の国際化戦略の立案等に役立てる。

URL: 

Published: 2021-04-28   Modified: 2021-08-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi