• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Optimal EV charging algorithm with probabilistic EV demand forecasting

Research Project

Project/Area Number 21K14150
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 21010:Power engineering-related
Research InstitutionTokyo University of Science

Principal Investigator

小平 大輔  東京理科大学, 理工学部電気電子情報工学科, 助教 (20880777)

Project Period (FY) 2021-04-01 – 2023-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2021)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2022: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2021: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Keywords電気自動車 / 電力需要予測 / 最適化 / 電力系統 / 配電系統
Outline of Research at the Start

近年,太陽光発電の普及に伴う電力系統運用への影響が顕在化し,系統の電力需給バランス維持がより難しくなってきている.電気自動車(EV)を用いた電力需給バランスの調整は導入コストが低く,唯一の解決策とも言える手法として広く検討がなされている.しかし,多数のEVの充電制御を行うためには,不確定性の高いEVの充電需要を予測する必要があるという課題がある.また,制御台数が増加するにつれて制御のための計算量が指数関数的に増加する点も課題となる.そこで本研究では,EVの充電需要を確率的に予測することで誤差を考慮できる予測理論を構築し,さらに,充電制御のための計算量を低減する理論の構築を行う.

URL: 

Published: 2021-04-28   Modified: 2021-08-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi