Project/Area Number |
23320114
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
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Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
HAYASHIDA Rie 大阪大学, 言語文化研究科(研究院), 教授 (70185651)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
YOKOI Sachiko 大阪大学, 大学院言語文化研究科, 講師 (70635119)
KUROIWA Yukiko 岩手県立大学, 高等教育推進センター, 教授 (80305317)
MIYAZAKI Izumi 富山高等専門学校, 国際ビジネス学科, 准教授 (70369966)
KANEKO Yuriko 神戸市外国語大学, 外国語学部, 准教授 (80527135)
YAMAMOTO Yuki 富山高等専門学校, 一般教養科, 准教授 (10300568)
YANAGIMACHI Yuko 新潟県立大学, 国際地域学部, 教授 (30425368)
KUMANOYA Yoko 慶應義塾大学, 法学部, 准教授 (70581784)
TSUTSUMI Masanori 神奈川大学, 外国語学部, 教授 (80281450)
KOBAYASHI Kiyoshi 神奈川大学, 外国語学部, 非常勤講師 (20350374)
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Research Collaborator |
ODAGIRI Nami 関西大学, 外国語学部, 助教
KAKUTANI Akemi 富山県立志貴野高等学校, 教諭
KATO Junko 関西大学, 非常勤講師
KITAOKA Chinatsu 関西大学, 非常勤講師
SAYAMA Gota 東京外国語大学, 大学院博士後期課程
TAKEUCHI Atsuko 東京都狛江市立狛江第二中学校, 教諭
BONDARENKO Oxana 富山県立伏木高等学校, 非常勤講師
MIURA Yukari 神戸大学, 非常勤講師
MIYAMOTO Yusuke 大阪大学, 大学院人間科学研究科, 助教
YODA Sachiko 北海道札幌西陵高等学校, 教諭
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2016-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2015)
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Budget Amount *help |
¥17,940,000 (Direct Cost: ¥13,800,000、Indirect Cost: ¥4,140,000)
Fiscal Year 2015: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2014: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2013: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2012: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2011: ¥4,940,000 (Direct Cost: ¥3,800,000、Indirect Cost: ¥1,140,000)
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Keywords | ロシア語教育 / 教育ネットワーク / 高大連携 / ロシア語教育支援サイト / ロシア語就職情報サイト / ロシア語カリキュラム / 到達度評価 / ロシア語就職支援サイト / ロシア語検定試験 / 生涯教育 / ロシア語検定 |
Outline of Final Research Achievements |
In this project, we qualitatively evaluated the educational curriculums of institutions in Japan that offer Russian language programs, clarified various issues, and compared the institutions in terms of the level of the students' language skill development. We also conducted a questionnaire survey of 1,114 students who were learning Russian at high schools and universities. Quantitative and qualitative analyses were conducted to reveal the correlation between learners’ motivation and learning environment. We presented the survey result in Japan and overseas, explained the trends found among Russian language learners, and proposed the ideal direction of Russian language education. In addition, we developed a website (Information for Russian Language Learning and on Employment Opportunities) that provides teaching staff of various institutions with information on curriculum teaching material development, teaching methods, evaluation systems, and employment opportunities.
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