Study on Internationalization Process and Sustainabe Competitive Advantages of BGC.
Project/Area Number |
23530500
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Business administration
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Research Institution | Toyo University |
Principal Investigator |
Nakamura Hisato 東洋大学, 現代社会総合研究所, 客員研究員 (30132111)
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Project Period (FY) |
2011-04-28 – 2016-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2015)
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Budget Amount *help |
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2015: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2014: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2013: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2012: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | ボーングローバル企業 / ボーン・アゲイングローバル企業 / 早期国際化 / 持続的競争優位性 / 資源ベースアプローチ / 国際起業家志向アプローチ / メタナショナル経営アプローチ / ネットワークアプローチ / ネットワーク・アプローチ / 国際起業家志向 / メタナショナル経営 / インターナショナル・ニューベンチャー / 国際的ベンチャー / 国際的中小企業 / ボーン・アゲイン・グローバル企業 / グローバル・ニッチトップ企業 / グローバル経営 / 多国籍企業 / スタート・アップ / テラモーターズ / 日プラ / グローバル企業 / 国際ニュー・ベンチャー / ハイテク・スタートアップ / 中小輸出企業 / 国際経営 / ボーングローバル企業(BGC) / ベンチャー企業 / 中小企業 |
Outline of Final Research Achievements |
At first, this study unveiled what the difference of internationalization process between traditional large-sized MNEs and BGCs is, and why the difference comes out. And more importantly, this study clarified why BGCs can realize early internationalization and what factors to make it possible are. At second, this study clarified why BGSs which have only few management resources can compete with traditional large-sized MNEs in international market. And in that case, what is the source of sustainable competitive advantages of BGCs. For these issues, this study analyzed from the following four views: resource-based view, network view, international entrepreneurship view, and ‘metanational’ management view. Lastly, this paper introduced the cases of BGCS and born-again global companies in Japan.
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Report
(6 results)
Research Products
(18 results)