• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The study to exlpore multidimentiola characteristics of "OMOTENASHI" in Japanese inbound tourims

Research Project

Project/Area Number 23614015
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Tourism Studies
Research InstitutionUniversity of Shizuoka

Principal Investigator

IWASAKI Kunihiko  静岡県立大学, 経営情報学部, 教授 (40315213)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) FUJISAWA Yoshikazu  静岡県立大学, 経営情報学部, 准教授 (70387330)
Project Period (FY) 2011 – 2013
Project Status Completed (Fiscal Year 2013)
Budget Amount *help
¥5,330,000 (Direct Cost: ¥4,100,000、Indirect Cost: ¥1,230,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2012: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsおもてなし / インバウンド / 国際比較 / 観光 / マネジメント戦略 / マネジメン戦略
Research Abstract

To investigate an in-bound strategy of Japan this research has conducted a survey to grasp images, strength, and attractive sides such as "Omotenashi" of Japan that foreigners are aware of as well as the ones of Japan that Japanese tourists are think of. In particular, we targeted the latent demands from the United States of America, which number of the tourists is the greatest from the western countries. As a result, the survey data shows that people from the USA believe the Japan's strength points are the culture, people, and food. On the other hand, Japanese tourists consider the "Omotenashi", safety, and security as the strength of Japan. In sum, the foreigners and Japanese deem that different aspects are attractive sides of Japan.

Report

(4 results)
  • 2013 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2012 Research-status Report
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (21 results)

All 2013 2012 2011

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (15 results) Book (4 results)

  • [Journal Article] 地方都市のMICE振興戦略-静岡県の取り組みからの示唆-2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Journal Title

      観光研究(日本観光研究学会)

      Volume: 第22巻2号 Pages: 14-17

    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Journal Article] 地方都市のMICE振興戦略 - 静岡県の取り組みからの示唆 -2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Journal Title

      日本観光研究学会「観光研究」

      Volume: 第22巻2号 Pages: 14-17

    • Related Report
      2011 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 今、モノづくりから、ブランドづくりへ・・・2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      静岡市産学交流センターマーケティング支援講座
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ポスト紅ほっぺのブランド戦略2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      静岡県静岡いちご戦略協議会
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ポスト紅ほっぺのブランド戦略2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      JA静岡市
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 小さな会社を強くするブランドづくり2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      東海4県・長野県農業法人経営情報交流
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ブランドづくりを考える:茶草場農法はブランドになる2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      静岡県世界農業遺産活用セミナー
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 選ばれる地域・企業になるために2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      静岡県静岡空港を活用したまちづくり研修会
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ブランドづくりとは何か?-藤枝ブランドの方向性を考える-2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Place of Presentation
      藤枝市
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 白川茶ブランド力の調査結果報告と方向性の提言2012

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      美濃白川茶商会
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 観光における地域のブランディング2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      静岡県、大学ネットワーク静岡
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 静岡ブランドの挑戦2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      HK静岡放送局開局80周年特別番組ゲストコメンテーター
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 美濃白川茶ブランド力の調査結果報告と美濃白川茶の歩むべき方向性への提言2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      美濃白川茶商会
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 農産物のブランドつくり2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      JA大井川
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ブランドづくりを考える2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      静岡商工会議所観光・飲食部会
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 農産物のブランディング2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      A全中JA経営マスターコース
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 中小企業のブランド構築2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Organizer
      協同組合静岡流通センター
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Book] 小が大を超えるマーケティングの法則(韓国語版)2013

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Publisher
      Sigma Books, Seoul Korea
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Book] 新版食糧・農産物流通論2012

    • Author(s)
      藤島廣二, 安部新一, 宮部和幸, 岩崎邦彦
    • Publisher
      筑波書房
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Book] 小が大を超えるマーケティングの法則2012

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Related Report
      2013 Final Research Report 2011 Research-status Report
  • [Book] 小さな会社を強くするブランドづくりの教科書2011

    • Author(s)
      岩崎邦彦
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Related Report
      2013 Final Research Report

URL: 

Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi