• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

視覚刺激と脊髄刺激による仮想歩行運動感覚による革新的歩行リハビリテーション治療

Research Project

Project/Area Number 23K24700
Project/Area Number (Other) 22H03442 (2022-2023)
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund (2024)
Single-year Grants (2022-2023)
Section一般
Review Section Basic Section 59010:Rehabilitation science-related
Research InstitutionJuntendo University

Principal Investigator

藤原 俊之  順天堂大学, 医学部, 教授 (50276375)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 山口 智史  京都大学, 医学研究科, 教授 (20594956)
高倉 朋和  順天堂大学, 医学部, 准教授 (30363831)
田沼 明  順天堂大学, 医学部, 准教授 (50306817)
Project Period (FY) 2022-04-01 – 2025-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥17,550,000 (Direct Cost: ¥13,500,000、Indirect Cost: ¥4,050,000)
Fiscal Year 2024: ¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2023: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
Fiscal Year 2022: ¥8,320,000 (Direct Cost: ¥6,400,000、Indirect Cost: ¥1,920,000)
Keywordsリハビリテーション医学 / 脊髄刺激 / 仮想現実 / 歩行
Outline of Research at the Start

本研究では「Virtual reality (VR)視覚刺激と経皮的脊髄刺激による仮想歩行運動感覚(ヴァーチャル歩行)による革新的歩行リハビリテーション治療基盤の確立」を世界に先駆けて目指す。そこで「視覚刺激と脊髄刺激を用いた仮想歩行運動感覚(ヴァーチャル歩行)は脊髄歩行運動関連回路にどのような効果をもたらすのか?」という学術的問いを明らかにするために、「視覚刺激と脊髄刺激を用いた仮想歩行運動感覚(ヴァーチャル歩行)による神経生理学的効果、歩行の臨床的効果を明らかとする」ことを目的とする。

URL: 

Published: 2022-04-19   Modified: 2024-08-08  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi