Project/Area Number |
24320109
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
NAKANO Michiko 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授 (70148229)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
KONDO Yusuke 早稲田大学, グローバルエデュケーションセンター, 准教授 (80409739)
NAGAOKA Keizo 早稲田大学, 人間科学学術院, 教授 (90127382)
SONGMUANG Pokpong 早稲田大学, 人間科学学術院, 助教 (50613874)
YOSHIDA Satoshi 早稲田大学, グローバルエデュケーションセンター, 助教 (00608838)
HIRASAWA Shigeichi サイバー大学, 総合情報学部, 教授 (30147946)
KOIZUMI Daiki 青山学院大学, 理工学部, 助教 (20386709)
OWADA Kazuharu 東京音楽大学, 音楽学部, 准教授 (00288036)
UEDA Norifumi 駒澤大学, 総合教育研究部, 准教授 (30343627)
OYA Masanori 目白大学, 外国語学部, 任講師 (60318748)
SUGITA Yoshihito 山梨県立大学, 看護学部, 准教授 (70363885)
TSUTSUI Eiichiro 広島国際大学, 薬学部, 講師 (20386733)
NAKAZAWA Makoto 会津大学, 短期大学部, 准教授 (40288014)
|
Project Period (FY) |
2012-04-01 – 2015-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2014)
|
Budget Amount *help |
¥18,330,000 (Direct Cost: ¥14,100,000、Indirect Cost: ¥4,230,000)
Fiscal Year 2014: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Fiscal Year 2013: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
Fiscal Year 2012: ¥6,630,000 (Direct Cost: ¥5,100,000、Indirect Cost: ¥1,530,000)
|
Keywords | グローバル人材育成 / オンデマンドコース / CEFR / 自動採点 / コンピュータ適応型テスト / 学習者ログ / 電子教科書 / インタラクティブウィジェット / On-demand Courses / 状況対応型口語テスト / 口語英語力判定テスト / 談話完成タスク / 異文化交流授業 / Critical Reading and Academic Writing / モバイル活用授業 / e-Learning / コンピュータ適応型アチーブメントテスト |
Outline of Final Research Achievements |
The model of Global Literacy Education includes Communication Management, Learning Strategies, Team Work, Critical Thinking, Synthesis Skills, Analytic Skills, Problem Solving, Project Management and Diversity Management. Global Literacy education is realized in the package of three-staged courses: English Tutorials, Critical Reading and Academic Writing (critical thinking, analytic skills, synthesis skills and problem solving skills), Discussion English Tutorials (communication management, learning strategies and problem solving sills) and Cross-Cultural Distance Learning course (project management skills, problem solving skills. project management skills and diversity management skills). All of these courses are based on Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Course Contents are digitalized and provided with automatic assessment of learning outcomes, along with interactive widgets and learner logs to assist instructors to give personalized feedbacks.
|