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S study of Japanese local brand

Research Project

Project/Area Number 24530526
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionHokkai School of Commerce

Principal Investigator

Shimazu Nozomu  北海商科大学, 商学部, 教授 (90306225)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) HASHIMATO Rie  北海商科大学, 商学部, 教授 (50434791)
Project Period (FY) 2012-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords日本ワイン / 地域ブランド / アクターネットワーク / ワイナリー / 風土 / 地理的表示 / 6次産業化 / 事業ネットワーク / 日本産ワイン / 社会ネットワーク論 / ソーシャル・キャピタル論 / 関係性マーケティング論 / 観光産業 / ネットワーク組織
Outline of Final Research Achievements

This study was discussed new paradigm local brands. Inter-regional, and competition in the region, it won the business rather than become a regional brand of the model, while cooperate with each other, each origins as a business, is a model that in turn lead to regional revitalization. It explored on the basis of the cooperation relationship to actor network theory. Specific regional brand product, a Japanese wine. This is because the most well represents the actor network. Analysis, which, in the region, not due to competition between regions were found to allow for local activation.

Report

(5 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2017 2016 2015 2014 2012

All Journal Article (3 results) Presentation (5 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 日本ワインの市場について2017

    • Author(s)
      島津 望
    • Journal Title

      HINASディスカッション・ペーパー

      Volume: 104 Pages: 1-10

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  • [Journal Article] 地域ブランドとしてのワイナリー産業2015

    • Author(s)
      島津望
    • Journal Title

      HINAS ディスカッションペーパー

      Volume: 103 Pages: 1-15

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  • [Journal Article] 観光地域の活性化とソーシャル・キャピタル2014

    • Author(s)
      島津望
    • Journal Title

      HINAS ディスカッションペーパー

      Volume: No.102 Pages: 1-25

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    • Author(s)
      島津 望
    • Organizer
      日本商業学会 北海道部会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-10-08
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    • Author(s)
      島津望
    • Organizer
      日本商業学会北海道部会
    • Place of Presentation
      小樽商科大学札幌サテライト
    • Year and Date
      2015-07-11
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    • Author(s)
      橋元理恵
    • Organizer
      日本商業学会北海道部会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Year and Date
      2014-12-06
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    • Author(s)
      島津望
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
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      橋元理恵
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
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  • [Book] 観光地のアメニティ2012

    • Author(s)
      島津望、橋元理恵、大津正和、田村正紀
    • Total Pages
      266
    • Publisher
      白桃書房
    • Related Report
      2012 Research-status Report

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Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

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