• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Exploring changes in learner engagement in response to automated written corrective feedback and affecting factors on their behavior

Research Project

Project/Area Number 24K04087
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionToyo University

Principal Investigator

馬場 今日子  東洋大学, 文学部, 教授 (30454333)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 新多 了  明治学院大学, 国際学部, 教授 (00445933)
Project Period (FY) 2024-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords第二言語習得 / ライティング / 自動書記訂正フィードバック / エンゲージメント / 複雑系理論
Outline of Research at the Start

本研究は学習者が自動修正フィードバックツール(AWEツール)と教師(人間)によるライティングへのフィードバックに対し、どう反応し、そこから何を学ぶか(エンゲージメント)を調べるため、大学教室内でを用いて学習者に繰り返し自動書記訂正フィードバックおよび教師によるフィードバックを与え、学習者のエンゲージメントの変化を複雑系理論の視点から明らかにする。さらに、エンゲージメントの違いを生み出す要素を質的に明らかにする。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi