• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Praxis-Oriented English Language Teacher Education for Conceptual Development

Research Project

Project/Area Number 24K04130
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionHyogo University of Teacher Education

Principal Investigator

吉田 達弘  兵庫教育大学, 連合学校教育学研究科, 教授 (10240293)

Project Period (FY) 2024-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords教師教育 / 英語教育 / 社会文化理論 / 実践的思考様式 / 授業実践概念
Outline of Research at the Start

本研究では,英語教師を目指す学生や新人の英語教員を対象とし,社会文化理論に基づいてデザインされた教職課程および教職大学院での教師教育の実践が,英語教師の持つ「実践的思考様式」を発達させ,自らの授業実践を変容させる過程を明らかにする。特に,「実践的思考様式を育てる言語教師教育(Praxis-oriented language teacher education) 」(Johnson, et al., 2023)に注目し,その知見をもとに,改訂版「授業実践概念(pedagogical concepts)」を開発し,概念による媒介によって,学生や新人教師の思考様式が発達する過程を検証する。

URL: 

Published: 2024-04-05   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi